Michelin, yakıt tüketimini azaltma, lastik ömrünü belirgin şekilde uzatma ve karbondioksit emisyonlarını ciddi şekilde azaltma bakımından tüketicilere gerçek avantaj sağlayan yeni lastiği MICHELIN Energy Saver’ı piyasaya sundu.
Energy Saver’da kullanılan ve lastik sektöründe bir devrim niteliği taşıyan silika teknolojisi, 100 km’de yaklaşık 0.2 litre yakıt ekonomisi sağlayarak benzin maliyetlerini azaltıyor.
Yeni MICHELIN Energy Saver’ın ™ silikadan oluşan özel bileşen yapısı, yaklaşık daha düşük yuvarlanma direnciyle lastik genelinde ısınmayı azaltarak enerji kaybını düşürürken, lastiğin yalnızca yolla temas eden kısmının ısınmasını sağlayan teknolojisiyle yol tutuş ve ıslak zeminde frenleme kapasitelerini artırıyor. TÜV SÜD Automotive tarafından gerçekleştirilen ıslak zemin testlerine göre, MICHELIN Energy Saver, bir önceki nesil lastiklere göre üç metre daha kısa fren mesafesi sunuyor.
MICHELIN Energy Saver’ın 100 km de sağladığı yaklaşık 0.2 litre’lik yakıt tasarrufu sonucunda bir lastik kendisini 45,000 km’de geri ödüyor. TÜV SÜD Automotive tarafından gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, MICHELIN Energy Saver en yaygın olarak kullanılan üç ebatta, diğer önde gelen markaların lastiklerinden ortalama @ daha fazla kilometre sağlıyor. Bu da, Avrupa’daki ortalama yıllık sürüş mesafeleri bazında, yaklaşık bir yıl daha fazla sürüş anlamına geliyor. Sonuç olarak MICHELIN Energy Saver, daha düşük yakıt tüketimi ve daha uzun ömrü özelliğiyle, sürücülere gerçekten daha az harcayarak daha uzun, güvenli sürüş imkİ¢nı sağlıyor.
Michelin, dünyada ilk kez 1992 yılında, kauçuk bileşenlerine silika katarak “Yeşil Lastik” konseptini yaratmış, bu lastiklerin takılı olduğu araçların ilerlemesi için gereken enerji miktarında belirgin bir azalma daha sağlamıştır. Bir lastiğin çevreye olan etkisi, †’lık oranla en fazla yoldaki kullanımı esnasında ortaya çıkıyor. Bu serinin dördüncü nesil lastiği Energy Saver, CO2 emisyonlarını km’de yaklaşık 4g azaltarak çevreci yönünü ortaya koyuyor.
MICHELIN Energy Saver, 2008 Şubat ayında, Tire Technology International dergisi tarafından düzenlenen, Uluslararası Lastik Teknolojisi İnovasyon ve Mükemmeliyet Ödülleri kapsamında Yılın Lastik Teknolojisi ödülünü kazandı.