Kamyonum
Shadow

Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck BEV) ve Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV) Farkı Nedir?

Ağır vasıtalarda gelişen teknolojiler yeni terimleri ve sistemleri literatürümüze sokuyor. Gelecek elektrikli araçlarda mı yoksa hidrojen geleceğin asıl enerji kaynağı mı olacak?
ABONE OL
Abone Ol
Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck  BEV) ve Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV) Farkı Nedir?
Haberler / Haberler
8 Aralık 2025 Pazartesi 15:35
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck – BEV)

Nasıl çalışır?

Büyük bir lityum-iyon batarya elektrik motorunu besler.

Şarj edilir ve motor bu elektriği doğrudan kullanır.


Avantajları

Daha yüksek enerji verimliliği (%70–90).

Daha sessiz ve titreşimsiz.

Bakım ihtiyacı çok düşük (yağ yok, şanzıman basit).

Şehir içi ve orta mesafe için çok ekonomik.


Dezavantajları

Batarya ağırdır, araç ağırlığını artırabilir.

Şarj süreleri uzun olabilir (hızlı şarj gelişiyor).

Menzil genelde 250–500 km sınırlı.

Soğuk hava, yük ağırlığı menzili düşürür.


En uygun kullanım

Şehir içi dağıtım

Bölgesel lojistik

Soğuk zincir kısa/orta mesafe

Sabit hatlarda çalışan filolar

 

Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV)

Nasıl çalışır?

Araç hidrojen depolar.

Yakıt hücresi hidrojeni elektriğe çevirir → motoru besler.

Yani aslında elektrikli motordur, aküyü hidrojenle şarj eder.


Avantajları

Çok daha uzun menzil (600–1000 km).

Hidrojen dolumu 5–10 dakika.

Bataryaya göre daha hafif sistem → daha fazla taşıma kapasitesi.


Dezavantajları

Hidrojen üretimi pahalı.

Dolum istasyonu altyapısı çok sınırlı.

Verimlilik elektrikliye göre düşük (%30–50).

Araçlar bugün çok daha pahalı.


En uygun kullanım

Uzun yol taşımacılık

Ağır yükler

İstasyona bağlı düzenli hatlar

Şarj süresinin kritik olduğu operasyonlar

 Kısaca farkı

Özellik                      Elektrikli Kamyon                      Hidrojenli Kamyon

Enerji kaynağı          Büyük batarya                           Hidrojen tankı + yakıt hücresi
Menzil                      250–500 km                               600–1000 km
Dolum/Şarj               30–120 dk (hızlı şarj)                 5–10 dk
Verimlilik                   Daha yüksek                             Daha düşük
Araç maliyeti             Daha ucuz                                 Daha pahalı
Altyapı                       Şarj noktası genişliyor               Hidrojen istasyonu çok az
En uygun kullanım    Kısa–orta mesafe                      Uzun yol, ağır yük

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum