Kamyonum
Shadow

Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı

Ford Trucks, fuarda Türkiye’nin ilk seri üretim elektrikli kamyonunu tanıttı. Aracın geliştirilmesinde başrol oynayan Elektrikli Kamyon Şef Tasarım Mühendisi Ali Özgür Aktaş, Kamyonum Dergisine verdiği özel röportajda projenin başlangıcından bugüne kadar tüm süreçlerde görev aldığını belirterek, yeni modelin markanın geleceği açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
ABONE OL
Abone Ol
Ford Trucks, Türkiye’nin İlk Seri Üretim  Elektrikli Kamyonu F-Line E’yi Solutrans 2025’de Tanıttı
Haberler / Haberler
24 Kasım 2025 Pazartesi 15:06
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

 

92 kWh Batarya, 300 km Gerçek Menzil

Aktaş F-Line E’nin temel teknik özellikleri şu şekilde açıklandı:

6x2 konfigürasyon

27 ton toplam taşıma kapasitesi

4 adet 98 kWh batarya (toplam 392 kWh)

Tam yükte 300 km, hafif yüklerde 350 km+ menzil

Ali Özgür Aktaş ayrıca bataryalarda enerji yoğunluğu yüksek NMC teknolojisi kullanıldığını ve toplam batarya ağırlığının yaklaşık 2.4 ton olduğunu, bunun da müşterilerin taşıma kapasitesinden ödün vermeden operasyon yapmasına olanak sağladığının altını çizdi.

50 Dakikanın Altında Hızlı Şarj

Araç, CCS DC hızlı şarj sistemi ile %20–%80 arası dolumu 50 dakikanın altında gerçekleştirebiliyor.

Aracın 5 kademeli rejeneratif frenleme sistemi sayesinde menzile kullanım koşullarına göre %20–%30 arasında enerji geri kazanımı sağlanıyor. Ayrıca One Pedal Drive özelliği ile sürücüler sadece gaz pedalını kullanarak aracın hızlanmasını ve yavaşlamasını kontrol edebiliyor.

390 kW Güç, 3 İleri Otomatik Şanzıman

Elektrikli kamyon, şasiye merkezden yerleştirilen elektrik motoruyla çalışıyor. Motor, 390 kW (500+ bg) güç üretirken üç kademeli otomatik şanzımanla destekleniyor. Aktaş, bu güç değerleriyle aracın segmentinde oldukça rekabetçi olacağını belirtti.

Modern Tasarım, Daha Az Hava Girişi İhtiyacı

Elektrikli kamyonun, içten yanmalı modellere göre daha kapalı bir ön yüze sahip. Motorun kabin altında yer almaması nedeniyle daha az hava girişine ihtiyaç duyulduğu; bunun hem modern bir görünüm sunduğu hem de soğutma için yeterli olduğu ifade edildi.

Türkiye Satışları 2026 Başında

Ford Trucks, modelin Türkiye pazarına 2026’nın başında giriş yapacağını açıkladı. Test araçlarının hâlihazırda bazı müşterilerde olduğunu ve geri bildirimlerin toplandığını bildirdi.

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum