Daha fazla performans ve daha geniş bir kullanım yelpazesi
Braketlerde ve vidalı bağlantılarda fonksiyon entegrasyonu sayesinde yeni AV 133 alçak tabanlı portal aks, daha fazla performans kabiliyetine karşın belirgin şekilde daha hafif. Böylece ZF, Euro 6 egzoz normu dolayısıyla tahrik aksamında oluşan ağırlık artışına karşı koymak için belirleyici bir katkı sağlıyor. ZF, 2014 yılına kadar ikinci bir adımda alternatif malzemeler kullanmak suretiyle AV 133’ün ağırlığı daha da azaltacağını belirtiyor.
Yeni Portal Akslar Kullanımı Basitleştiriyor
Alçak tabanlı otobüsler için yeni portal aks daha büyük torklar için tasarlanmış olduğundan daha şimdiden ağır yüklerde – örneğin çift körüklü otobüslerde – kullanımı basitleştiriyor. Bu, dişliler ve yataklar ile diferansiyelde yapılan bilinçli güçlendirmeler ile sağlandı. Geniş tahvil oran yelpazesine ilaveten AV 133 örneğin trolley, elektrikli ve hibrid tahrik gibi alternatif tahrik konseptlerini de kapsıyor. Bu arada bu aks, selefi olan AV 132 modeli ile aynı aks bağlantı noktalarına sahip olduğundan mevcut araç platformlarına sorunsuz bir şekilde entegre edilebiliyor. Selefi olan aksın alçak taban ile ilgili avantajları da devam etmektedir. Böylece yeni AV 133, basamak veya kademeler olmaması, yolcuların konforunu önemli ölçüde arttıran asgari taban yüksekliğine olanak sağlıyor.
Daha Kısa Yolcu Sirkülasyon Süresi
Ulaşım açısından özellikle basamaksız biniş ve iniş, dolayısıyla daha kısa olan yolcu sirkülasyon süreleri avantaj olarak göze çarpıyor.
AV 133’ün, dişlilerin ve yağ beslemesinin iyileştirilmesi suretiyle arttırılmış olan verimi ve daha da azaltılmış olan servis giderleri taşımacılık işletmeleri için otobüsün yaşamı boyunca oluşan giderlerini daha da azaltıyor.