Kamyonum
Shadow

ZF Bağımsız Ön Süspansiyonu Pazarda Başarılı

RL 55 EC ile ZF bağımsız ön süspansiyon midibüs segmentine girdi. Bu suretle, daha küçük bir dönme çapı, daha fazla konfor, daha az yana yatma ve daha az süspansiyonsuz kütle gibi avantajlar sağlanıyor.
ABONE OL
Abone Ol
ZF Bağımsız Ön Süspansiyonu Pazarda Başarılı
Haberler / Gündem
14 Temmuz 2012 Cumartesi 11:02
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Bağımsız tekerlek süspansiyonu için talep artmasıyla Polonyalı üreticiler olan Solaris ve Autosan ZF akslarla donatılmış midibüslerini artık büyük adetlerde tüm Avrupa’da satıyor. Özellikle ana arterler dışında, dar geçitlerin ve yüksek bir araç yoğunluğunun olduğu şehir merkezlerindeki trafikte daha kısa otobüsler gittikçe daha önemli bir rol oynuyor.

 

ZF firmasının Passau tesisinde ticari araç aks sistemleri bölümünün yöneticisi olan Andreas Moser şöyle diyor: “Midibüslerde; teknoloji, kullanım, güvenlik ve konfor konularında artan beklentiler yeni bir aks konsepti gerektiriyordu ve RL 55 EC ile biz bunu sağladık.’’

RL 55 EC bağımsız ön süspansiyonunun tasarımı bu sistemin hem klasik yüksek tavanlı araçlarda hem de ön tarafı alçak tabanlı araçlarda kullanılmasına olanak sağlıyor. RL 55 EC rijit bir aksa kıyasla daha hafif olduğu için burada da rakiplerine karşı avantajlı hale geliyor.

 

En üstün direksiyon hassasiyeti ve süspansiyon

ZF firmasının ticari araçlar için ürettiği tüm bağımsız ön süspansiyonları gibi RL 55 EC de çift salıncaklı yapı tarzında yapıldı. Aks mafsalı taşıyıcısına sahip kendini kanıtlamış konstrüksiyon prensibi düşey yönde etkiyen kuvvetleri, salıncaklar için zorlama oluşturmaksızın süspansiyon körüğü ve amortisör vasıtasıyla şasiye iletiyor. Masuralı rulmanlarla yapılmış olan dingil pimi yataklaması, direksiyon sisteminin hareketi sırasında direksiyon ile süspansiyon hareketini bir birinden ayırıyor. Bu yük dağılımı süspansiyon sisteminin olabilecek en iyi şekilde tepki vermesini ve mükemmel bir direksiyon hassasiyeti sağlıyor. Sürücü ve yolcular için bu, belirgin şekilde daha fazla konfor ve güvenlik konusunda bir artı anlamına gelir.

 

 

Büyük tekerlek dönme miktarı sayesinde olabilecek en iyi kıvraklık

RL 55 EC bağımsız ön süspansiyonu virajın iç tarafındaki tekerlekte 55 derece ve virajın dış tarafındaki tekerlekte 45 derecelik büyük bir dönme miktarına olanak sağlıyor. Böylece rijit aksa kıyasla dönme çapı bir metreye varan ölçüde daha azdır. Aynı zamanda 5,8 tona kadar olan aks yüklerinde, stabilizatör olmadan bile olağanüstü bir salınma rijitliği sunuyor. Aracın alt bölümünde olabildiğince çok değerlendirilebilecek yer oluşturmak için RL 55 EC özellikle kompakt bir yapı tarzına sahip. Yeni bağımsız ön süspansiyonunun tüm parçaları, mukavemet ve ağırlık açısından geliştirildi.

 

  Haberin Videosu

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum