Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Taşıtlarda Çalışan Personelin Çalışmalarına İlişkin Avrupa Anlaşması’na (AETR Anlaşması) Türkiye’de katılmış, bu anlaşmaya paralel olarak
Trafik Yönetmeliği’nin ilgili bölümlerinde değişiklik yapılmıştı.
Hükümlere göre;
• Sürücülerin günlük taşıt kullanma süresi 9 saati aşamaz,
• Kesintisiz dört buçuk saat taşıt kullanan sürücü en az 45 dakikalık mola kullanmak zorundadır,
• Sürücü 24 saatlik dilimde en az kesintisiz 11 saat günlük dinlenme süresini kullanmalıdır,
• Günlük dinlenme süresi taşıt hareket halinde değilse ve bir ranza (yatak) ile donatılmışsa, bu süre taşıtta kullanılabilir,
• 6 günlük çalışmanın ardından en az 36 saatlik kesintisiz haftalık dinlenme süresi kullanılmalıdır. (Bir başka ifade ile sürücü 1 haftalık dilimde en fazla 54 saat taşıt kullanabilir)
• Herhangi bir 15 günlük sürede toplam taşıt kullanma süresi 90 saati aşamaz, bu sürenin kontrolünün yapılabilmesi için herhangi bir kontrol noktasında sürücüden geriye dönük 15 günlük takograf kayıtları talep edilmektedir. Kaldı ki, Trafik Yönetmeliği sürücülerin “araçlara ait takograf kayıtlarını kayıt tarihinden itibaren 1 ay süreyle araçlarında muhafaza etmelerini zorunludur” hükmüne amirdir.
Sürücüler herhangi bir AETR üyesi ülkede bu kurallara uymak zorunda. Aksi halde mevzuatın öngördüğü cezalar sürücüler için kaçınılmaz olacak.