Ak Parti Hükümeti’nin seçim beyannamesinde özellikle karayolu ulaşımına ilişkin önemli adımlar atıldığının altı çiziliyor. Karayolu Taşıma Kanunu’nun geçtiğimiz dönem içinde çıkarıldığının anımsatıldığı beyannamede yurtiçi kara taşımacılık sektörüne çekidüzen verilerek belge sistemine geçişin sağlandığı vurgulanıyor. Ayrıca mali ve mesleki yeterlilik ile mesleki itibarı esas alan düzenlemeyle de sektörün sağlıklı yapılanmasını sağlayan önemli adımların atıldığı belirtiliyor. Bu dönemde Cumhuriyet tarihinin en uzun bölünmüş yol ağının yapıldığı anlatılan beyannamede, son 4.5 yıllık dönemde 6 bin 600 kilometre yeni bölünmüş yol ağının tamamlandığı, böylece otoyollar dahil bölünmüş yol uzunluğunun 12 bin 600 kilometreye ulaştığı ifade ediliyor.
15 Bin Kilometre Karayolu Duble Yol Haline Gelecek…
22 Temmuz’un ardından tekrar iş başına gelen Ak Parti gelecek dönem içinde karayolu ulaşımına ilişkin önceliklerini şöyle sıralıyor:
• Sektöre yönelik birinci öncelik, ulaşımın alt sektörleri arasındaki bütünleşmenin temini, ekonomik büyüme amacına en fazla katkının sağlanması ve çevreyi tahrip etmeyen bir ulaştırma altyapısının oluşturulmasıdır. Bu amaçla, ülke ekonomisinin ve sosyal hayatın beklentilerine uygun ulaştırma alt yapısını oluşturmak üzere, taşıma türleri arasında dengeyi sağlayacak bir ulaştırma ana planı hazırlanacaktır. Ulaştırma alt sektörlerinin tamamını ele alan bir ulaştırma bilgi sistemi geliştirilecektir.
• Ülkemizin konumuna uygun olarak, komşu ülkelerle ortak yatırım imkanları araştırılacak; Kafkasya ve Orta Asya ülkelerinin ulaştırma sistemlerinin geliştirilmesine de teknik destek sağlanacaktır.
• Karayolu altyapısı, trafiğin gerektirdiği kesimlerde, bölünmüş yol sistemi ile güçlendirilecek, ana güzergahlardaki kuzey-güney bağlantıları iyileştirilecek, kara yollarımızda trafik kazalarının yoğunlaştığı kara noktaların ortadan kaldırılmasına olağanüstü önem gösterilecektir.
• 15 bin kilometre karayolu duble yol haline getirilecektir.