Tüm performans ve sorumluluk süreçlerine rekabet, inovasyon ve hızlı büyüme ilkelerini de dahil eden Michelin, bu sayede sürdürülebilir, dengeli ve sorumlu büyümeyi şirket çalışanlarına benimsetmeyi hedefliyor. Dünya çapında birçok ülkede faaliyet gösteren Michelin, ‘Sürdürülebilirlik’ felsefesi ile “Rekabet, inovasyon ve hızlı büyüme” ilkelerini benimsiyor.
Michelin’in üretim ve satış performansının odağında insan kaynağı bulunuyor. “Birlikte İlerlemek” programı Michelin’in büyüme stratejisinde çok önemli bir yer tutuyor. Program kapsamında Michelin’in tüm çalışanları “Performans ve Sorumluluk Yaklaşımı”nı benimsemeleri için teşvik edilirken, takım içinde daha yüksek işbirliği hedefleniyor. Michelin Grubu İcra Kurulu Başkanı ve Yönetici Ortağı Jean-Domınıque Senard, konuya ilişkin olarak “Michelin’i tartışmasız olarak sürdürülebilir hareketliliğin lideri, dünyanın en inovatif ve sorumluluk sahibi şirketlerinden birisi yapmayı hedefliyoruz” diye konuşuyor.
Michelin’e göre ‘Yeşil Lastik’ler sayesinde 20 içinde 16 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bu sayede 41 milyon ton karbondioksit salınımının önüne geçilebileceği tahmin edilirken, 2012 yılında binek otomobiller için 4, ağır vasıtlara içinse 3’üncü nesil ‘Yeşil lastik’leri üreten Michelin, bu alanda küresel lider konumunu da elinde bulunduruyor.