2007 yılının başından beri Avrupa Birliği üyesi olan Bulgaristan’ın, Türk plakalı tırlarından 271 dolara varan “yol geçiş ücreti” talep etmesi hem Türkiye ile AB arasındaki Gümrük Birliği kurallarına hem de GATT Anlaşması’nın 5. Maddesine aykırıdır.
Geçiş ücretlerinin yarattığı maliyet artışının, Türk sanayicisine ve ihracatçısına da yansıyacağı hususu göz önünde bulundurulduğunda, meselenin sadece ulaştırma sektörünün salt sorunu olmadığı, Avrupa’ya yapılan tüm Türkiye ihracatının pazar payını kaybetme tehlikesi altında olduğu unutulmamalıdır.
Bulgaristan’ın uluslararası ticareti engelleyici bu yaklaşımından en kısa sürede vazgeçmesi için gerekli girişimlerde bulunulması elzemdir. Ulaştırma Bakanlığımızın nakliye sektöründe hizmet veren firmaların olaya gösterdiği tepkinin çok altında bir profille tepki vermesi de oldukça düşündürücüdür. Bu konuya hükümet el atmalı ve bundan sonraki süreci ulaştırma sektörü ile birlikte planlanmalıdır.”