New York’ta kullanılacak 328 adet körüklü otobüs için, ZF Ecolife otomatik şanzıman ve ZF alçak taban portal akslar ZF’ye sipariş edildi.
New York City Transit (NYCT)’nin 231 Milyon Dolar tutarında bir yatırımı söz konusu.
New York şehrinde toplu taşımayı yöneten NYCT , günlük 7 milyon ve yıllık yaklaşık 2,3 milyar’a yaklaşan yolcu sayısıyla Kuzey Amerika’nın en büyük toplu taşıma kurumudur. Mevcut 4.600 adetlik otobüs filosuyla günlük 730.000km yol katetmektedir. Sürekli bu ağır operasyon şartlarında kullanılan otobüslerin düzenli olarak yenilenmesi planlanmaktadır. Geçen yıl 90 adetlik ilk otobüs siparişi ile yapılan testler sonucunda NYCT, bir Volvo Bus kuruluşu olan Nova Bus’a 328 adet yeni körüklü otobüs siparişi vermiştir.
Verimli Aktarma Organları Teknolojisi
19 Metre uzunluğundaki otobüsler düşük işletme maliyeti ve yüksek yolcu konforu için ZF Ecolife 6 Vitesli Otomatik Şanzıman ile donatılmıştır. 2000 Nm’ye varan tork kapasitesi ile standart otomatik şanzımanlara oranla kayda değer miktarda daha fazla tork aktarmaktadır. Ecolife şanzıman düşük yakıt tüketimi ve uzun servis ömrü dikkate alınarak tasarlanmıştır Ecolife şanzımanlar topografiye bağlı vites kontrolü programı,TopoDyn Life ile standart olarak sevk edilmektedir.TopoDyn Life programı tarafından kontrol edilen vites değişimleri sayesinde motor sürekli optimum devirde çalışır ve bu da yakıt tüketimini, gürültü kirliliğini ve motor aşınmalarını hissedilir ölçüde azaltır. Tüm bunlara ek olarak yumuşak vites geçişleri sayesinde yolcularına yüksek konfor sunar.
Yolcular için yeterli geçiş alanı
Otobüs üreticisi Nova Bus her üç aks için de ZF Grubu’nun Know-How’una başvurmaktadır: RL 85 A ön aks neredeyse zemin seviyesinde, düzayak bir giriş sağlamaktadır ve özellikle bakımı çok kolaydır. Otobüsler AV 132 T alçak taban arka akslar ile kullanılacaktır. Tahriksiz orta aks için yerden yüksekliği sadece 355 milimetre olan AVN 132 aks tercih edilmiştir.