Kamyonum
Shadow

Volvo Kamyon'un amiral gemisi, doğum gününü 750 bg ile kutluyor!

Volvo FH16, en ağır ve en zorlu taşımacılık işlerinin üstesinden gelmenizi sağlayan 750 bg ve 3550 Nm'lik güç seçeneğini sunuyor. 16 litrelik motorun 25. yılını kutlamak üzere Volvo FH 16 yeni gücüyle lanse ediliyor.
ABONE OL
Abone Ol
Volvo Kamyon'un amiral gemisi, doğum gününü 750 bg ile kutluyor!
Haberler / Gündem
8 Eylül 2011 Perşembe 16:30
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
1987 yılında, 470 bg üreten Volvo'nun ilk 16 litrelik motoruna sahip Volvo F16 piyasaya sürüldü. O zamandan beri pazar ihtiyaçları, geliştirme faaliyetlerini gün geçtikçe daha güçlü kamyonlara yöneltti.
 
Volvo Kamyon Başkanı ve CEO’su Staffan Jufors yaptığı açıklamada; “Volvo FH16 750 ile müşterilerimize üst düzey performans, iyi yakıt verimliliği ve son derece düşük emisyon değerlerine sahip bir kamyon sunuyoruz. Volvo FH 16, en ağır ve en zorlu taşımacılık işlerine yönelik ödün vermeyen bir kombinasyona sahip" diyor.
 
Performans, yakıt verimliliği ve çevre
Bu yeni motor, Volvo Kamyon'un halihazırda 16 litrelik 700 bg güç üreten dizel motoru ile aynı teknoloji üzerine inşa edilmiştir. Üstten eksantrik miline, silindir başına dört valfe ve birim enjektörlerine sahiptir ve sıralı altı silindir içermektedir. Yakıt tüketim değerleri değişmeden daha yüksek güç ve tork elde edilecek biçimde optimize edilmiştir. 750 motorunun biri Euro 5 ve diğeri EEV (Güçlendirilmiş Çevre Dostu Araç) için olmak üzere partikül emisyonlarını ve dumanı daha da azaltan iki versiyonu bulunmaktadır.
 
Standart olarak sunulan Volvo I-Shift otomatik vites değiştirme sistemi motorun yüksek tork gücünü kaldıracak şekilde modifiye edilmiştir. Arka aks serisi, 250 tona kadar toplam katar ağırlıklarına uygun aks çeşitleri içermektedir. Hızlı uzun yol işleri için, kısa bir süre önce piyasaya sürülen RS1360 solo aks yakıt tasarruflu bir alternatif sunmaktadır.
 
Sürüş kolaylığı ve verimlilik
Yeni 750 motoru 900 devir/dakikada 2800 Nm tork üretir. Bu devrin ardından tork eğrisi keskin bir yükselişe geçer ve 1050 devir/dakikada 3550 Nm'lik üst düzeyine erişir. Sonra daha düz bir çizgi izleyerek 1400 devir/dakikaya ulaşır. Bu sayede, en dik yokuşları tırmanırken bile yüksek hızı koruyabilir.
 

Volvo Kamyon Ürün Müdürü Hayder Wokil, “Ağır bir yükü taşımaya başlarken düşük devirlerde elinizin altında ne kadar fazla güç olursa, motora o kadar az yük biner ve kalkışta bir o kadar yüksek yakıt tasarrufu elde edersiniz. Bu da neticede muazzam bir sürüş kolaylığı sağlar” diyor.

  Haberin Videosu

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum