Kamyonum
Shadow

Ağır Vasıta Şoförlerinde Yaş Sınırlaması Kalkacak Mı?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı himayesinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin ev sahipliğinde 15 Mart 2022 tarihinde gerçekleştirilen Çalıştay’ın açılış konuşmaları; TOBB Ulaştırma ve Lojistik Meclis Başkan Yardımcısı Hakan Bezginli, TOBB Türkiye Karayolu Yolcu Taşımacılığı Meclis Başkanı Mustafa Yıldırım, TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tamer Kıran ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma Genel Müdürü Nurcan Önder tarafından yapıldı.
ABONE OL
Abone Ol
Ağır Vasıta Şoförlerinde Yaş Sınırlaması Kalkacak Mı?
Haberler / Haberler
18 Mart 2022 Cuma 16:23
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

21 Aralık 2021 tarihinde yine TOBB ev sahipliğinde Ankara’da gerçekleştirilen “Profesyonel Şoförlük Mesleği Paneli” sonrası hazırlanan raporda; 2022 yılının ilk çeyreğinde mesleğin tüm aktörlerinin yer aldığı bir çalıştayın UAB himayesinde düzenlenmesi kararı alınmıştı. Alınan karar doğrultusunda, şoförlerin hukuki koşullarının iyileştirilmesi, Şoförlük Mesleğinin Sorunları ve Mesleği Özendirme, Şoförlerin Eğitimi başlıklarıyla 3 ayrı oturum eş zamanlı olarak tertip edildi.

Her 3 oturumda da UND’nin ilk gündem maddesi; şoförlerin “nitelikli ara eleman” statüsünün kazandırılması olarak belirlendi ve kayıtlara bu şekilde geçirildi. UND, bu statünün kazandırılması halinde olası devlet desteklerinden faydalanmanın yolu açılmış olacağını belirtti.

UND’nin talepleri ÇSGB-İŞKUR yetkilileri başta olmak üzere, tüm katılımcılar tarafından prensipte kabul görerek, nitelikli ara eleman statüsü ile ilgili çalışmalara destek verecekleri yönünde ifadeleri tutanaklara geçirildi.

Çalıştay’da ayrıca;

SRC Belgelerinin Yük (SRC 3), Yolcu (SRC 1) ve Tehlikeli Madde taşıyan şoförlere yönelik (SRC 5) olarak 3 başlıkta sadeleştirilmesi,

Şoförlerin yaş kısıtlamasıyla ilgili yapılan geçici düzenlemenin kalıcı hale getirilmesi,

70 yaşından sonra sağlık raporu alarak mesleğe devam etme imkanı olanların AB ülkelerinde olduğu gibi engellenmemesi,

SRC Eğitim müfredatının mesleğe yönelik olması

SRC Eğitimlerinde uygulama yönünün de olması

SRC Sınavlarında 3 soruluk mülakat sınavının kaldırılması,

MYK’nın yeni bir mesleki yeterlilik belgesi daha ihdas etmemesi gerektiği,

Evraklarda sadeleştirme ve şoförün mesleğe girişinin kolaylaştırılmasının önemi,

SRC Eğitimlerinin belirli bir süresinin uzaktan verilmesi imkanının devam etmesi,

Lojistik bölümlerinden (Lise-MYO-Lisans) mezun olanların SRC Belgesini müktesep hak olarak muafiyet kapsamında alma imkanı sağlanması,

Kurumlararası Koordinasyon Kurulu Kurulması,

Şoförlük mesleği ile ilgili üniversitelerin “Ticari Araç Kaptanlığı” adıyla 2 yıllık MYO açılması YÖK desteklerinin / teşviklerinin arttırılması,

Yönetmeliklere “nitelikli ara eleman” tanımının dahil edilmesi,

Ağır vasıta TIR Şoförlerinin Uluslararası TIR Şoförlüğe geçişleri için sürecin kolaylaştırılması,

C ve CE ehliyetlerinden devlet tarafından alınan harç bedellerinin alınmaması veya % 50’sinin alınması,

Şoför Pasaport Harç Bedellerinin alınmaması veya % 50 oranında alınması,

SGK Primlerinde indirim yapılması,

Erkeklere 12 ay, kadınlara da 24 ay maaş desteği verilmesi,

Şoförlerin etkin temsil edildikleri bir STK (Oda) eksikliği,

Lojistik ve Ulaştırma Sektörüne Özel İş Kanunu hazırlanması gerekliliği ve

Alkol ve benzeri kusurlardan dolayı firmanın değil, şoförlerin sorumlu tutulması hususu gibi konular ele alındı.

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 Namık ALBAŞ
 6 Ekim 2024 Pazar 12:10
Avrupa Birliği ülkelerinin ağır vasıta şöförler 72 yaşından sonra 2 yılda bir sağlık raporu alarak Türkiyenin tüm karayollarında araç kullanırken benim Ülkemin şöförler inin neyi eksikte trafikte men ediliyor madem AB BİRLİĞİ ile üyesi olmak istiyoruz önce oradaki normlar uygulamaya başlıyacak kararlar almalıyız sağlık sorunu olmayan sürücülerimize yaş sınırı uygulanmamalı

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum