Kamyonum
Shadow

1915 Çanakkale Köprüsü İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Çanakkale zaferinin 107. yıl dönümünde açılan köprüyle ilgili bilinmesi gerekenlere bakalım...
ABONE OL
Abone Ol
1915 Çanakkale Köprüsü İle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Haberler / Haberler
18 Mart 2022 Cuma 15:51
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Köprü uzunluğu 4 bin 608 metre, kule yüksekliği 318 metre

'Simgelerin köprüsü' olarak anılan, 'dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü' unvanına sahip 4 bin 608 metre uzunluğundaki 1915 Çanakkale Köprüsü ile iki kıta arasındaki yolculuk süresi 6 dakikaya düşecek.

Köprü Uzunluğu: 4 bin 608 metre

Orta Açıklık: 2 bin 23 metre

Kule Yüksekliği: 318 metre

Şerit Sayısı: 2 x 3

Toplam Proje Uzunluğu: 88 + 13 km

Dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü

Köprünün 2 bin 23 metrelik orta açıklığı Cumhuriyet'in 100'üncü kuruluş yıl dönümünü, 318 metrelik çelik kuleleri de Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915'i sembolize ediyor.

Kırmızı-beyaz renge sahip kulelerin Türk bayrağını temsil ettiği proje, 334 metreye ulaşan kule yüksekliğiyle dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü unvanına sahip.

Dünyanın etrafını 4 kez dönebilecek 162 bin kilometrelik tel kullanıldı

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü ile Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleriyle entegrasyonu sağlanacak.

Çanakkale Boğazı’nın ilk, Marmara Bölgesi’nin de 5. asma köprüsü olarak hizmet verecek köprünün ana kablosunda dünyanın çevresini 4 kez dönebilecek 162 bin kilometrelik tel kullanıldı.

Köprü üzerindeki tüm alt sistemler, ilk defa projede kullanılan Zırhlı Fiber Optik Kablo Veri Ağı ile tüm alt sistemlere entegre edildi.

5 bin 100 personel çalıştı

Kule kesonları alan olarak kıyaslandığında bir futbol sahası büyüklüğünü kapsarken köprüde kullanılan 227 bin metreküplük beton ile 100 metrekarelik 5 bin 900 adet dairenin yer aldığı 25 bin nüfuslu bir ilçe kurulabiliyor.

Asya ile Avrupa kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk kez birbirine bağlayan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapımında, 5 bin 100 personel ve 740 iş makinesi çalıştı.

Bağlantı yollarının peyzajı için 516 bin fidan dikildi

İstanbul'u Çanakkale'ye, sonrasında da Kuzey Ege'ye bağlayacak köprü ve otoyol bağlantısının peyzaj çalışmaları kapsamında 516 bin 863 fidan dikildi.

Çanakkale Savaşı kahramanlarından Seyit Onbaşı'nın sırtında taşıdığı top mermisini sembolize eden, 4 kulenin de tepesinde yer alacak, her biri 75 ton ağırlığında ve 20,5 metre yüksekliğindeki 4 top mermisi figürünün montajı ise sürüyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün güvenliğinin yapay zeka desteğiyle sağlanacağını belirterek, 'Uyarı mesajlarının gösterimi yapay zeka destekli trafik yönetim sistemiyle otomatik gerçekleştirilecek.' dedi.

 

kaynak: Euronews Türkçe

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum