Kamyonum
Shadow

Uluslararası ve Yurt İçi Karayolu Taşımacılık Çalışmaları

Üretime dayalı iç ve dış politikalarımızın son dönem itibarı ile ulaştığı nokta lojistik sektörünü de olağanın üstünde hareketlendirmiş, iç ve dış hatlarda faaliyet gösteren lojistik şirketlerinin sefer sıklığını arttırmalarına sebebiyet vermiştir.
ABONE OL
Abone Ol
Uluslararası ve Yurt İçi Karayolu Taşımacılık Çalışmaları
Haberler / Haberler
26 Mart 2021 Cuma 11:48
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Ülkemiz genelinde nakliyat çalışmaları yapan taşıma şirketleri sahip oldukları yük taşıma yetki belgesi kapsamında hizmet vermekte. Yurt içi taşımacılıkta yetkilendirilen K1 belgesi ve uluslararası taşımacılıkta yetkilendirilmiş olan C2 ve L2 gibi belgelerin yetki ve kapsama derecelerince çalışmaları sürdürmekte olan nakliye kuruluşları taşımaları genel itibarı ile tır olarak adlandırılan taşıma araçları ile gerçekleştirmekte.

Günümüz şart ve koşulları itibarı ile farklı taşıma yöntemleri arasında yer alıp ihracatçı ve lojistik firmalarınca en yoğun kullanım karayolu taşımacılığı alanında gerçekleşmekte. Bu taşıma yöntemi yurt içi seferlerde olduğu gibi Avrupa, Asya, Ortadoğu ülkeleri ve Rusya, Ukrayna’yı da kapsayan onlarca onlarca ülkeye yapılan nakliye seferlerinde öncelikli olarak tercih edilmekte. Karayolundan yapılmakta olan yük taşıma organizasyonlarında yurt içi taşımalarda tır ve kamyonlar çalıştırılırken, yurt dışı sevkiyatlarda genellikle tırlar ile hizmet verilmekte.

Karayolları yük taşıma yönetmeliği madde ve kuralları çerçevesinde yapılan taşıma işlemlerinde taşıma yapılacak ülke ile ilgili taşıma esnasında veya varış noktasında problemlerle karşılaşılmaması adına tüm gerekli evrakların olması gerektiği şekilde düzenlenmesi ve o ülkenin izin verdiği maksimum tonaj limiti aşılmayacak şekilde yükleme yapılması önem arz eden konulardan. Uluslararası yük taşıma organizasyonlarında öne çıkan konulardan biri de yükleme noktasından varış noktasına kadar olan mesafenin belirlenen zaman dilimi (transit varış süresi) içerisinde aşılması gerektiğidir. Karayolu nakliye manasından da anlaşılacağı üzere yapılacak sevkiyatın kara taşıma aracı ile tamamen karayolu güzergahının kullanılması suretiyle gerçekleşeceği şekildedir.

Karayolu ihracat ve ithalat taşımalarında sevkiyatı yapılmakta ürünler zaman zaman komple tır dolacak şekilde iken zaman zaman parsiyel veya kargo yükü şeklinde yer almaktadır. Uluslararası kara taşımacılığı yapan lojistik şirketlerinin büyük çoğunluğu da her iki taşıma şeklinde organize olabilecek yapıda konumlu bulunmaktadır. Yurt dışı sevkiyatlar için parsiyel nakliye hizmetleri genellikle İstanbul ilimizden çıkışlar yapmak suretiyle gerçekleşmektedir.

Haber: Mehmet Ali BAL
Haber kaynağı: Kurumsal lojistik firmaları

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum