Kamyonum
Shadow

UBAK' tan asgari kapasite şartına ilişkin düzenleme

Ulaştırma Bakanlığı insan unsurunun ortadan kaldırılarak daha sağlıklı bir hesaplama yapılabilmesi için doğrudan U-Net Sistemi üzerinden işlem yapılacağına dair bir genelge yayınladı. Genelge şu şekilde:
ABONE OL
Abone Ol
UBAK' tan asgari kapasite şartına ilişkin düzenleme
Haberler / Gündem
17 Mayıs 2012 Perşembe 13:03
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 13 üncü maddesinde belirtilen asgari kapasitelerin hesaplanmasındaki insan unsurunun ortadan kaldırılarak asgari kapasite hesabının doğrudan U-Net Sistemi tarafından hesaplanması, özellikle 2012 yılı içinde yoğunlaşan yetki belgesi yenileme iş ve işlemlerin daha güvenli ve hızlı yapılmasını temin etmek ve 31.12.2012 tarihine kadar uygulanmak üzere:

 

1-     Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinde belirtilen özmal birim taşıt sayılarının aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen esaslar dikkate alınarak belirlenmesi,

2-     Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 24 üncü maddesinde belirtilen esaslara uygun olan çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları 40 tondan fazla olanlarının katar ağırlıklarının 40 ton kabul edilmesi,

3-     Karayolu Taşıma Yönetmeliğin 24 üncü maddesinde belirtilen esaslara uygun olan kamyon cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları 32 tondan fazla olanların azami yüklü ağırlıklarının 32 ton kabul edilmesi,

4-     Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 13 üncü maddesinde C2, C3, K1, K3, L1 ve L2 yetki belgesi için en az kapasite şartı olarak belirlenen tonaj değerleri hesaplanırken motorsuz taşıtlar dikkate alınmaksızın;

a) C2 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 440 tondan az olmaması,

b) C3 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 75 tondan az olmaması,

c) Tüzel kişilikler adına olan K1 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon ve kamyonet cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 110 tondan az olmaması,

ç) Gerçek kişilikler adına olan K1 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon ve kamyonet cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 35 tondan az olmaması,

d) K3 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon ve kamyonet cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 45 tondan az olmaması,

e) L1 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon ve kamyonet cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 145 tondan az olmaması,

f) L2 yetki belgeleri için en az kapasite hesabına giren, çekici cinsi taşıtların katar ağırlıkları ile kamyon cinsi taşıtların azami yüklü ağırlıkları toplamının 220 tondan az olmaması,

hallerinde asgari kapasite şartlarını sağladıklarının kabul edilmesi,

 

 

 

 

5-     Yetki belgesi sahiplerine durumlarını bu Genelgeye uygun hale getirebilmelerini teminen; bu Genelgenin yayımı tarihinden başlamak üzere 90 gün süre verilmesi;

 

 

655 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci, 7 nci, 28 inci ve 34 üncü maddeleri  ile 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanununun 5 inci ve Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 10 uncu maddesi çerçevesinde olmak üzere ve bunların Bakanlığımıza vermiş olduğu yetkiye istinaden uygun görülmüştür.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 Misafir
 19 Haziran 2012 Salı 16:23
kimin umrunda kamyoncunun durumu lanet olsun bunlara allah kat kat sorsun hesabını
 Misafir
 4 Haziran 2012 Pazartesi 19:42
bu ülkede ekonomik kriz yaşandı.Nakliye firmaları günü kurtarmak adına mazot parasına çalışmak zorunda kaldı.Firmalar mevcut arabası ile zarar ederken tonaj toplamak adına araç aldırmanın,alamadığı takdirde müktesep hak olan belge iptalinin mantıklı bir açıklaması olabilirmi?Her sektöre destek ve teşvikler yağarken evinden çoluk çocuğundan uzak sıcak soğuk demeden ekmeğinizi,suyunuzu taşıyan fedakar insanları zora sokmak zulüm değilde nedir?15000 liralık belgenin iptali veya yokluğu durumunda 5000 tl. ceza yazılmasını anlamak mümkün değil.Yetkilileri duyarlı olmaya davet ediyorum.Mağdurlar bunun hesabını size soramasada,Allah bunun hesabını mutlaka soracaktır.
 Misafir
 19 Mayıs 2012 Cumartesi 11:25
Sayın bakana sormak lazım acaba bu tonajları tamamlayamayan firmaların kapanması halinde ve bu kadar insanın ekmeğine mani olmasından dolayı hiç vicdanı sızlamayacakmı ve bunun hesabını nasıl verecek.

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum