Kamyonum
Shadow

Türkiye’den Türkmenistan’a Karayolu ile Yük Taşımacılığı

2020 yılı başı itibarı ile ilk olarak Çin’de görüldükten kısa süre sonra tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 salgını tüm ülkelerin kendilerince tedbir almalarına yol açtı ve birçok ülke sınırlarını ve sınır kapılarını civar ülkelere kapattı. Salgının kontrol altına alınmasının akabinde ise sıkı tedbirler devam ettirilerek kapılar kontrollü olarak geçişlere açıldı.Yolcu geçişlerine genellikle izin verilmese de ticaretin aksamaması için yük taşıyan ticari araçlara izin verilmeye başlandı.
ABONE OL
Abone Ol
Türkiye’den Türkmenistan’a Karayolu ile Yük Taşımacılığı
Haberler / Lojistik
13 Ocak 2021 Çarşamba 11:41
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Ülkemizde tüm sınır kapılarında aynı uygulamaya başvururken zaman içerisinde geçişler kontrollü olarak açıldı. Ancak Türki Cumhuriyetlerin başında yer alan Türkmenistan salgının ortaya çıkmasından bu yana geçen süre boyunca tüm sınır kapılarını kapalı tutmuş, tutmaya da devam ediyor. Ülke de alınan sıkı tedbirlerden çok sektör olumsuz etkilense de en fazla olumuz etkiyi Türkmenistan nakliye firmaları yaşamakta.

İran, Afganistan ve Özbekistan’a sınırları bulunan ülke her üç ülke ile olan sınır geçişlerini istisnasız yük ve yolcu geçişlerine halen kapalı tutuyor. Hal böyle olunca hem kendi bünyesinde yapılan ticareti ve hem de güzergah olarak kullanılan ülkelere geçişleri son derece olumsuz yönde etkiledi. Özbekistan ve Afganistan’a yapılan sevkiyatlar Türkmenistan üzerinden tamamen imkansız hale geldiğinden bu ülkelere taşımacılık ancak alternatif yollar ile sağlanmaya başlandı.

Kendi ticaretini farklı yollar ile çözme yoluna giden Türkmenistan yurt dışından satın aldığı veya ihracat yaptığı ülkelere sevkiyatları tek yol olan Azerbaycan üzeri Hazar Denizi vasıtasıyla roro taşımacılığı şeklinde sağlıyor. Türkmenistan nakliye yapan kuruluşlara bağlı taşıma araçları Bakü limanına kadar ilerleyebilmekte, liman da tır sürücüsü ve çekici beklemek suretiyle dorsenin Türkmenistan’a gönderilmesi şeklinde sevkiyatlar yapılmakta. Bakü limanından roro gemisine binen dorseler karşı tarafta Türkmenbaşı limanına iniş yaptıktan sonra Türkmen plakalar ile çekilen dorseler ile iç kesimlerde bulunan şehirlerde teslim edilmesi gereken noktalara yük tahliyesi yapılıyor. Sonrasında yine aynı yol izlenerek dorseler Bakü limanına boş olarak geri gönderiliyor. 

Türkiye-Türkmenistan lojistik hattında bu yöntemle çalışmalar yapan Arınak Lojistik bulunduğu konumu itibarı ile en fazla tercih edilen nakliye kuruluşları arasında yer alıyor. 

Haber: Mehmet Ali BAL
Haber kaynağı: İstanbul lojistik firmaları

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum