Kamyonum
Shadow

TCDD Pazarda Kendine Yer Arıyor

ABONE OL
Abone Ol
TCDD Pazarda Kendine Yer Arıyor
Haberler / Gündem
29 Mayıs 2008 Perşembe 00:00
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Türkiye, Asya-Avrupa hattında demiryoluyla taşınan yıllık 75 milyar doları bulan yük pazarından daha fazla pay almak için yeni bir girişimde bulundu.

Yeni koridorlar kulisi

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, Güney Kore’nin başkenti Seul’de yapılan Dünya Demiryolları Birliği’nin (UIC) 72. Genel Kurulu’na katıldı. Karaman, toplantıda, Türkiye’nin demiryollarına yaptığı yatırımları anlatarak, UIC’nin 2009’da belirleyeceği yeni demiryolu koridorlarının Türkiye’den geçmesi için "kulis" yaptı.

Asya-Avrupa arasındaki demiryolu taşımacılığında yer almak isteyen TCDD, Rusya ve ݝran’nın Türkiye’yi devre dışı bırakarak geçişleri kendi ülkelerinden sağlamak istemesine karşı harekete geçti. UCI’nin belirlediği "güvenli ve ekonomik" hatlar arasında yer almayan Türkiye, toplantıda yeni yatırımlarını anlattı. Karaman, toplantıda yapılan sunumlar ve görüşmelerin ardından Türkiye’den geçecek hatların gündeme alınmasının sağlandığını bildirdi.

Yollar kısalacak

Hindistan, Çin, Pakistan, Bangladeş’ten gelerek Basra Körfezi’nde toplanan yüklerin, ݝran-Rusya hattı yerine, ݝran-Türkiye hattının kullanılmasıyla Avrupa’ya ulaşılması en az iki gün kısalacak. Basra Körfezi’nden Irak-Türkiye hattının kullanılması da Akdeniz’den gemilerle devam edecek alternatife göre daha avantajlı olacak. Ancak bu tekliflerin kabul görmesi için Boğaz Tüp Geçişi (Marmaray) ve Van Gölü Kuzey Geçiş Projesi’nin hayata geçmesi gerekiyor.

72 milyar dolarlık pazar

Karaman, Türkiye’nin önerisinin kabul görmesi için ݝran, Rusya, Almanya, Kore, Kazakistan, Japonya, Suriye ve Rusya yetkilileri özel görüşmeler yaptı. Karaman, Türkiye’nin önerisinin kabul görmesi halinde, 72 milyar dolarlık yük taşımacılığındaki pastadan Türkiye’nin de pay alacağını belirterek, şunları söyledi:"ݝlk etapta yaklaşık 72 milyar dolar değerindeki paradan, Türkiye yüzde 5’lik bir pay, yani yaklaşık 3.5 milyar dolara gelir hedefliyor. Bu yüzden önem kazanan tüp geçit projesinin faaliyete geçmesiyle, Türkiye taşımacılıkta farklı bir konuma yükselecek. Bunu anlattık ve diğer ülkelerin dikkatini çektik. Değerlendirmeye alınan önerimiz gelecek yıl karara bağlanacak. Eğer tüp geçitin yan sıra Kars-Tiflis-Bakü, Van Gölü Kuzey Geçişi (Gölün küzeyinden) ve Kars-Nahcıvan projeleri de hayata geçerse, Asya’dan Avrupa’ya, Avrupa’dan Asya’ya taşınan yaklaşık 72 milyar dolarlık yük taşımacılığının yüzde 10’u Türkiye’de kalacak. Bu da uzun vadede, Türkiye’nin 7 milyar dolar gelir elde etmesi anlamına geliyor."

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum