Kamyonum
Shadow

Şehirlerarası otobüslerde büyük karar!

Türkiye, son bir haftada peş peşe meydana gelen 2 trafik kazasıyla yasa boğuldu. 24 Ocak'ta Kayseri'de yaşanan kazada 21; 27 Ocak'ta Sivas'ta meydana gelen kazada ise 9 kişi yaşamını yitirdi. Her 2 kazada da otobüslerde yazlık ve dişleri erimiş "kabak" lastiklerin kullanıldığı saptandı. Yine her 2 kazada da çarpma sonrasında savrulan yolcuların bazıları otobüsün altında ezilerek can verdi.
ABONE OL
Abone Ol
Şehirlerarası otobüslerde büyük karar!
Haberler / Haberler
29 Ocak 2014 Çarşamba 10:05
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

İlk önlem kemer

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Kara Ulaştırması Genel Müdürlüğü, Türkiye'yi yasa boğan kazaların ve can kayıplarının önüne geçmek için bazı radikal önlemleri gündemine aldı. Önlemlerden ilki tüm şehirlerarası otobüs yolcuları için emniyet kemeri takma zorunluluğu getirilmesi.

Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, halen yalnızca şoför, host-hostes ve ön koltuklar için kemer zorunluluğu bulunduğunu belirterek, tüm yolcular için kemer takma zorunluluğuna geçişi öngörecek bir uygulama öncesinde bazı hazırlıkların yapılması gerektiğini vurguladı.

Kaynaklar, bu konuda teknik bazı çalışmalar yapıldığını belirterek, "Mevcut otobüs filosu incelendi. Otobüslerin hemen hemen tamamında tüm koltuklarda emniyet kemeri bulunuyor. Kemer takma zorunluğuna ilişkin bu çalışmalar tamamlandıktan sonra İçişleri Bakanlığı ile temas kurulacak. Tarafların anlaşması halinde Karayolları Trafik Yönetmeliği'ne bir madde eklenebilir" dedi.

Dijital takograf dönemi

Otobüsler için ikinci kritik uygulama seyahat anında hız ölçümü yapan takograflarla ilgili olacak. Mevcut analog takograflara, dışardan müdahale edilebiliyor. Bu nedenle otobüsün yaptığı gerçek hızı tespit etmek çoğu zaman mümkün olmuyor. Analog yerine belli bir takvimde dijital ya da elektronik takograflara geçilecek. Böylece, dışardan müdahaleler engellenecek. Hız tespiti net olarak yapılabilecek. Bu konuda Bilim, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'nın çalışmaları devam ediyor.

Kaplama lastikler için toplantı

Ulaştırma Bakanlığı, son kazalarda bir kez daha öne çıkan "kaplama lastik" konusunda da Bilim, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'yla bir toplantı yapacak. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, 
toplantıda "kaplama lastikler"le ilgili uygulamada ortaya çıkan ihmal ya da eksiklerin tartışılacağını söyledi.

Sanayi Ürünleri Üretimi ve Güvenliği ve Denetimi Genel Müdürlüğü, Türkiye genelinde geçen yıl başlattığı denetim kapsamında 50 ilde toplam 245 firmada inceleme yaptı. Bu firmalardan sadece 17'sinin Tip Onayı Belgesi'ne sahip olduğu, 141 firmanın belgesinin bulunmadığı, 19'unun yönetmelik dışı olduğu tespit edildi.

  Haberin Videosu

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 Misafir
 29 Ocak 2014 Çarşamba 18:29
Otobüs ya da ağır vasıta kazalarının görünen yüzü, buzlu yolda kaymak ya da şarampole devrilmek... Ancak, konu derinlemesine incelenecek olursa asıl problem, sürücülerin yorgunluğu ve uykusuzluğudur. Bu sürücüler, belki 15 gün yatak yüzü görmeden direksiyon sallıyorlar. Arabanın içinde yarım yamalak kestiriyorlar...Üzerine bir de hız ihlallerini eklersek kaza sebeplerinin % 60' ından fazlası (Resmi istatistiklere göre) bu iki önemli husustur.... Dolayısıyla, trafik güvenliği için öncelikle çalışma süreleri ve hız ihlallerinin üzerine gidilmelidir.
 Misafir
 29 Ocak 2014 Çarşamba 18:23
kazalar canımızı yakıyor,milletçe üzülüyoruz ...canlar gidiyor her yandan zarar görüyoruz....niye bu kadar sıkıntı ...sadece suçlu kaplama lastiklermi...değil ...suçun sebebi sürücüler ,aşırı hız,vurdumduymazlık,sürücülerin kendine aşırı güveni maalesef cahillik hepsi kazalara sebep oluyor....şimdi ülkemizde otoyollarda maksimum hız limitleri belli iken niçin bu otobüslerin hızı imalat aşamasında iken düşürülmez ,ilgili kurumlar bu standartları niçin aşağı çekmez ,,,,saatte 200km hız yapan otobüsü ne takoğraf ne fren ne abs hiç birşey durdurmaz.... hele olası yol denetimleri hiç durdurmaz ,,,otobüs imalatçı firmaların denetlenmesi ve hız limitlerinin düşürülmesi gerekir .....daha çok canlar gitmesin yüreklerimiz yanmasın
 Misafir
 29 Ocak 2014 Çarşamba 18:15
Devletin zorlayıcı otoritesi olmadan takograf ya da diğer kontrollerin hayata geçmesini beklemek gerçekçi olmaz. Bu yüzden, hem TÜVTÜRK' lerde hem de yol kenarı kontrol istasyonlarında; takograf, lastik ve emniyet kemeri kontrolleri kararlılıkla yapılmalıdır.
 Misafir
 29 Ocak 2014 Çarşamba 18:12
Sayın Bakanım, Hassasiyetiniz için bir vatandaş olarak teşekkür ederiz. Dışarıdan müdahale edilemeyen (digital) takograf teknolojisine geçmek çok yerinde bir karar. Ağır vasıta kazalarının büyük ölçüde yorgun ve uykusuz araç kullanmak ve aşırı hızdan kaynaklandığı bilinmektedir. Ancak, Araç Muayene İstasyonlarında yapılan takograf kontrolleri hafif kusur kapsamında tutulmaya devam ederse, sürücülerin kendi istekleri ile daha güvenli bir takografa geçemek istemeyeceklerini düşünüyorum. Bu yüzden bana göre takograf, hız kesici ve benzeri trafik güvenliğini ilgilendiren cihaz kontrollerinin ağır kusur kapsamına alınması gerekmektedir.
 Misafir
 29 Ocak 2014 Çarşamba 16:46
sayın bakanım elektronik takılmayacak sadece dijital takılacak ancak bakanlıgınız kontrolündeki tüvtürk kontrollerinde çifte standart uygulanmakta kazaların vebali bürokratlarınızda yurt uluslararası çalışanlarda yaptıgı denetimi ulusalda yapsa daha iyi olacagına inanıyorum

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum