Kamyonum
Shadow

Schmitz Cargobull, Solutrans’ta Yeni Soğutma Ünitesi SCUd 80 ePTO-ready modelini Tanıttı

Schmitz Cargobull, Solutrans Fuarı’nda kendi üretimi olan SCU taşıma soğutma ünitelerinin en yeni versiyonu SCUd 80 ePTO-ready modelini tanıttı. Ürün Müdürü Jonathan Steckel Kamyonum Dergisine verdiği özel röportajda ünitenin özellikle şehir içi dağıtım operasyonları için geliştirilmiş hibrit yapısıyla sektörde yeni bir standart oluşturduğunu belirtti.
ABONE OL
Abone Ol
Schmitz Cargobull, Solutrans’ta Yeni Soğutma Ünitesi SCUd 80 ePTO-ready modelini  Tanıttı
Haberler / Gündem
25 Kasım 2025 Salı 10:42
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Elektrikli kamyon uyumlu giriş modeli

Orta segment için tasarlanan SCUd 80 ePTO-ready versiyonu, standart modele entegre edilen özel bir soket sayesinde elektrikli kamyonların yüksek voltajlı bataryasına bağlanarak çalışabiliyor. Bu özellik sayesinde ünite hem dizel kamyonlarda hem de E-truck’larda kullanılabiliyor.

Ünite fuarda, şehir içi market dağıtımı için tasarlanan SKO City treyler ile birlikte sergilendi.

Tam hibrit yapı: Dizel + Jeneratör + ePTO + AC-ePTO

Steckel, tüm SCU soğutma ünitelerinin hibrit bir yapıda olduğunu vurguladı. Soğutma çevrimindeki tüm bileşenlerin—kompresör, kondenser fanı ve evaporatör fanlarının—zaten 400V elektrikle çalıştığını, bu nedenle farklı enerji kaynaklarına kolayca adapte olabildiğini söyledi.

Ünite şu kaynaklardan enerji alabiliyor:

Dizel motor + jeneratör

Kamyon ePTO bağlantısı

Elektrikli kamyonlarda AC-ePTO üzerinden HV batarya

AC-ePTO bağlantısı kullanıldığında sistem yerel olarak sıfır emisyonlu çalışabiliyor.

Akıllı enerji yönetimi: Önce CE soket, sonra ePTO, en son dizel

Sistemin enerji yönetimi tamamen otomatik çalışıyor. Ünitenin izlediği sıralama şöyle:

1. CE soketi bağlıysa enerji buradan alınıyor.

2. Değilse ePTO bağlantısı kontrol ediliyor.

3. Enerji yoksa dizel motor otomatik olarak devreye giriyor.

Steckel, bu yapının yük güvenliğini en üst düzeye çıkardığını belirtti:

“Dizel motor her zaman yedek olarak hazır. Böylece çözüm hem kamyona bağımlı çalışabiliyor hem de tamamen bağımsız kullanılabiliyor.”

Ekstra batarya yok, ekstra ağırlık yok

Yeni çözümün en önemli avantajlarından biri, treylerde yüksek voltajlı batarya veya jeneratör aksı bulunmaması. Bu sayede:

Ek yatırım maliyeti gerekmiyor

Treyler ağırlığı artmıyor

İlave HV batarya taşınmıyor

Kamyonun mevcut HV bataryası kullanılıyor

Bu yapı özellikle toplam taşıma kapasitesine duyarlı şehir içi operasyonlarda önemli bir avantaj sağlıyor.

Kullanıcı dostu tasarım ve sessiz çalışma

Tüm SCU ünitelerinde olduğu gibi SCUd 80 ePT-ready’de de:

Geniş servis kapıları,

Basit ve sezgisel kontrol paneli,

Özel evaporatör tasarımı sayesinde daha az defrost ihtiyacı,

Üst seviye sessizlik kiti (standart)

gibi özellikler yer alıyor.

Şehir içi treyler: Manevra kabiliyeti yüksek SKO City

Fuarda SCUd 80 ePT-ready, SKO City ile sergilendi.

Sergilenen SKO City treyler şehir içi lojistik için özel olarak geliştirilen bir model.

Öne çıkan özellikleri:

Kısa gövde sayesinde dar sokaklarda kolay kullanım

Yönlendirmeli arka aks ile yüksek manevra kabiliyeti

Elektrikli kepenk (enerjisini taillift (arka lift/yükleme rampası) akülerinden alıyor)

40 tona kadar taşıma kapasitesi

Palet, rulo arabaları ve dökme yük ile tam uyumluluk

Yatay ve dikey yük sabitleme sistemleri

Rampa temasında kendini ayarlayan dinamik rampa koruma sistemi

Soğuk hava dağılımını optimize eden ve darbelere karşı koruma sağlayan ön hava sirkülasyon paneli

Bakım gerektiğinde panel açılarak soğutma ünitesine kolay erişim sağlanıyor.

Avrupa’da satışta, Türkiye’ye talep doğrultusunda getirilebilir

Ürünün üretimi Schmitz Cargobull’un Litvanya fabrikasında yapılıyor ve tüm Avrupa’da satışta. Steckel, Türkiye pazarının da açık olduğunu belirtiyor:

“Adapazarı tesisimiz brandalı ve standart soğutucu dorseler üretiyor. Eğer talep olursa bu versiyon Türkiye’ye getirilebilir.”

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum