Kamyonum
Shadow

Scania Geleceğin Araçlarını Tasarlıyor

Scania, yaptığı AR-GE çalışmalarında kompozit malzemeler kullanılarak araçların ağırlığını yüzde 40’a varan oranda düşürüyor.
ABONE OL
Abone Ol
Scania Geleceğin Araçlarını Tasarlıyor
Haberler / Haberler
5 Ağustos 2016 Cuma 16:58
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

 
Scania, yaptığı AR-GE çalışmalarında kompozit malzemeler kullanılarak araçların ağırlığını yüzde 40’a varan oranda düşürüyor.
 
Scania; İsveç Kraliyet Teknik Üniversitesi ile gerçekleştirdiği AR-Ge çalışmaları sonucunda aracın hem şasi yapılarında, hem de diğer yüke-mukavemetli parçalarında daha hafif malzemeler kullanımına yönelik araştırmalar yapıyor.
 
Ağır ticari araç sahipleri için araçlarının taşıyabileceği yük ağırlıkları oldukça önemlidir. Araçlar hafifledikçe kullanıcıların taşıyabileceği yük miktarının artması, karlılık ve sürdürülebilirlik temel kriterlerdendir. Scania, Kompozit gibi yeni hafif malzemelerle araçlarını hafifleterek iş ortaklarının daha fazla kar elde etmesini hedefliyor.
 
İsveç Kraliyet Teknik Üniversitesi araştırmacısı Magnus Burman ”Geleceğin araçlarında, araç hafifliği oldukça önemlidir. Çalışmalarımızda kullandığımız kompozit malzemeler ile aracın ağırlığını yüzde 40’a varan oranda düşürebileceğiz” açıklamasında bulunuyor.
 
Çevre için büyük bir fırsat

Daha düşük araç ağırlığı veya başka bir deyişle daha düşük yapısal ağırlık, nakliye başına daha fazla yük ve bunun sonucunda daha az nakliye seferi anlamına gelmektedir. Böylelikle daha akıllı lojistik operasyonlar ile çevrenin korunmasına katkı sağlanacaktır.
 
Kompozit malzemeler mukavemet sağlar ve aracın ömrünü uzatır

Kompozit malzemelerin kullanım ömrü dikkate alındığında daha avantajlıdır. Kompozit malzemeler, daha düşük ağırlığa ilaveten, mukavemet sunarken aracın kullanım ömrünü arttırır. Kompozitler, ayrıca, metal yapılarla aynı şekilde aşınmaya uğramazlar.
 
Geleceğin araçlarında gelişmiş yapısal çözümler

Şasi yapısında kompozit malzeme kullanımının sunduğu başka bir avantaj ise Çeliğe kıyasla daha gelişmiş entegre yapılar ile araçta daha az destekleyici kullanılabilmesidir.
 
İsveç Kraliyet Teknik Üniversitesi araştırmacısı Burman “Geleceğin araçlarında hem işlev, hem de ağırlık üzerine odaklanılarak daha farklı malzemeler bir arada kullanılmıştır. Biz yalnızca doğru malzemeyi doğru yerde kullanmak istiyoruz. Yani, geleceğin kamyon yapılarında farklı işlevlerin daha büyük entegrasyonunu görüyoruz. Bu şekilde tasarım sürecinde, üretim aşamalarında tamamen yeni olanaklara sahip olacağız” açıklamasında bulunuyor. 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum