Kamyonum
Shadow

RUSYA GEÇİŞ BELGELERİ

ABONE OL
Abone Ol
RUSYA GEÇİŞ BELGELERİ
Haberler / Haberler
2 Eylül 2008 Salı 00:00
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Değerli Meslektaşlarım…

Dünyadaki global kriz ne yazık ki; ülkemizi de etkilemiştir. Açıklanan verilerden de anlaşılacağı üzere ticaretimiz durma noktasına gelmiştir. Bunun yanında uluslararası taşımacılık sektörü bütün bu olumsuzluklara rağmen ayakta durmaya çalışmış.  Fakat bazı ülkelerin ekonomik korumacılık anlayışıyla geliştirdikleri birtakım düzenlemeler marifetiyle de, Avrupa’nın en güçlü ve modern karayolu taşımacılığı filolarından birine sahip olan genç ve dinamik sektörümüzün önü kapatılmak istenmektedir.

Bunun en son çarpıcı örneğini Rusya Federasyonu’nun anlaşılamaz tutum ve tavırlarında görmekteyiz. Bilindiği gibi Rusya Federasyonu ile halen yaşanmakta olan geçiş belgesi sorunu aşılamamış ve sektörümüz büyük zarar görmüştür. Bunun yanında ihracatçılarımız ve ülke ekonomisi de büyük zararlar görmüştür. 

Rusya Federasyonu geçiş belgeleri Mart 2009 tarihi itibariyle tamamen tükenmiş olup Rusya Federasyonu, anlaşma ve protokollere göre ülkemize vermesi gereken kota bakiyesi geçiş belgeleri ve Rus Nakliyeci araçlarına (araçlarımızı işsiz bırakarak) yük verilmesi karşılığında hak etmiş olduğumuz ödül (Bonus) belgelerini vermeye yanaşmamaktadır. Yani 2002 yılından bu yana uygulanmakta olan ve Rus nakliyeci araçlarına (araçlarımız işsiz bırakılarak) yük verilmesi karşılığında verilmesi gereken (Bonus)  ödül belgelerini yapılan anlaşmaları hiçe sayarak, vermeyeceğini çok açık ve net bir şekilde “sizi kandırdım” diyerek belirtmiştir. Bu duruma da en çok sevinen 3. ülke taşımacıları olmuştur. Çünkü ülkemizden Rusya Federasyonu’na olan taşıma payları hayal edemeyecekleri kadar artmıştır.

Sorunun çözümü ile ilgili olarak başta hükümet yetkililerimizin yoğun çabalarını takdirle karşılamakla birlikte, sektör temsilcilerinin yurt içi ve yurt dışındaki girişimlerini sürdürmelerinde ve soruna kalıcı bir çözüm bulunabilmesi için bu krizde Avrupa’nın en güçlü ve modern karayolu taşımacılığı filolarından birine sahip olan genç ve dinamik sektörümüzün rahat bir nefes alabilmesi ve yıllık yaklaşık 38.000 taşıma sefer sayımız olan, bu çok önemli pazarın kaybedilmemesi için tüm yetkililerin konuyu gündemlerinin baş sıralarına taşıyarak, sonuç alınıncaya kadar takip etmeleri gerekmekte olduğuna inanıyorum.

Hepinizi saygıyla selamlıyorum…

Metin DAĞLI

UND Yüksek İstişare Konseyi Üyesi

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum