Kamyonum
Shadow

One Ford Stratejisi’nin İlk Çekicisi Kasım’da Üretimde

One Ford Stratejisi’nin ilk ürünü olan Yeni Nesil Ford Cargo çekici Kasım’da üretilmeye başlıyor. Ford Otosan, mevcut pazarlarının yanı sıra yeni pazarlarda da boy göstermeye hazırlanıyor. Satışa sunulacağı tüm pazar standartlarına uygun geliştirilen Yeni nesil Ford Cargo Çekici, Ford Otosan ve Ford Brezilya’nın, gelişmekte olan global pazarlardaki rekabetlerinde en güçlü kozu olacak.
ABONE OL
Abone Ol
One Ford Stratejisi’nin İlk Çekicisi Kasım’da Üretimde
Haberler / Gündem
3 Eylül 2012 Pazartesi 11:17
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Yeni Çekici Rahmi Koç Müzesi’nde Tanıtıldı

Rahmi Koç Müzesi’nde basına tanıtılan Ford Cargo 1846 T yurtiçi ve uluslararası taşımacılık yapan müşterilerin beklentilerini karşılamak Kasım’da üretilip Ocak 2013’de satışa sunulacak.

2010 yılında Global Cargo Anlaşması’nın alt yapı çalışmalarını tamamlayan Ford Otosan ve Ford Brezilya tek ürünle bütün dünyaya yayılmayı hedefliyor. Ford Cargo 1846 T’nin tanıtım toplantısına katılan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün “One Ford stratejisi altında çıkaracağımız ürünler için bir yol haritası çıkarmak gerekiyordu. Bunun için Brezilya’da ve Türkiye’de üretilen kamyonlarda ortak parça kullanacağız. Çünkü hedefimiz tek ürün ile bütün dünyaya yayılmak. Bu çalışma geçtiğimiz yıllarda tamamlandı. İkinci fazıl olarak hedefimiz global pazarlar için ortak bir ürün üretmek. Yeni çekicimizle birlikte bu fazılı da tamamlamış oluyoruz. Global ürün gamı olan üçüncü fazıl üzerinde ise çalışmalarımız sürüyor. Burada da tabi yeni çekicimizle birlikte bunu bütün ürün gamına yayıp pazara yayılmak istiyoruz.” dedi.

İki Ürün İle Rekabet

Ford Otosan yeni nesil Ford Cargo 1846T çekici ile birlikte çekici segmentinde iki ürün ile rekabet edecek. Ford Otosan, başarılı bir satış grafiği yakalayan ve yurtiçi nakliyeciler ile hafriyatçılar tarafından yoğun talep gören mevcut 1838T çekicinin üretimine devam edecek. Yeni nesil 1846T çekici ise uluslararası ve yurtiçi nakliye sektörünü hedefleyecek ve fiyat olarak 1838T’nin üzerinde konumlandırılacak.

Tanıtım toplantısında Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay da yaptığı konuşmada “Bugüne kadar yaptığımız kamyon geliştirmelerinde biz hep iç pazarı baz olarak aldık. Ancak Ford’un bu işin içerisine bizimle dahil olmasıyla birlikte global bir kamyon geliştirmek için farklı bir yaklaşım gerektiğini düşündük. Bu aşamada üç basamaklı bir plan oluşturduk. Birincisi Türkiye’de Brezilya’da ve Rusya’da önemli ihraç pazarlarında müşterilerle klinik çalışmalar yaptık. Bizim hedeflediğimiz bir araçtan beklentilerini anlamaya çalıştık. İkinci aşamada bir konsept dizaynı geliştirdik ve tekrar kullanıcılara dönerek bizim oluşturduğumuz dizaynın onların beklentileriyle ne kadar örtüştüğünü değerlendirdik. Final araçlarda da yaptığımız prototip araçları bu klinikler vasıtasıyla müşterilerle birlikte değerlendirerek yine onların geri bildirimleri aldık. Tabi bir takım regülasyonlar farklılık gösteriyor. Dünya için araç yaparken bunu da göz önünde bulundurduk. Ülkeler için farklılıkları tespit ettik. Örneğin Rusya’da kullanılacak bir araç için soğuk iklim paketi gerekiyor. Orta doğuya gittiğimiz zaman tam tersine sıcak iklim paketi olması gerekiyor.” dedi.

 

 

Yeni Nesil Ford Cargo 1846T Çekici'nin yükseltilmiş tavanlı kabini 1945 mm iç yüksekliğiyle sürücüye ferah bir alan sunacak. Kabinin hava süspansiyonu konforu artırırken geniş basamaklar araca binişi kolaylaştıracak. Ayrıca güneş siperliği, katlanabilir yan deflektör ve yan etekler, kabinin içinde ve dışındaki yeni saklama alanları, camlı elektrikli açılır tavan, kolay temizlenen paspaslar yeni kullanışlı gösterge paneli ve kumandalar, aracın ergonomik özelliklerinde yapılan iyileştirmeler arasında bulunuyor.

 

460 Beygir Motora Sahip

Yeni nesil Ford Cargo’nun özelliklerine de değinen Kınay araç hakkında şunları söyledi: “2100 devirde 460 beygir güç veren motorumuz var bu aracımızda. Ayrıca 1050 ile 1550 devir arasında 2100 Nm torka sahip. Peşinden bu gücü tekerleklere aktaran aktarama organlarında otomatik şanzıman ve optimize edilmiş dişli oranlarıyla çok yumuşak ve hızlı vites geçiş sağlayan manuel şanzımanla destekledik.”

Disk frenlere sahip Ford Cago 1846 T ayrıca 282 kW’lik motor freni ve 4 kademeli 500 kW’lik intarder var ve aynı zamanda gelişmiş frenleme gelişmiş frenleme yönetimine sahip. ABS, EBS ve ESP özellikleri de standart olarak veriliyor. “2 yıl sınırsız km garanti standart olarak ve 3 yıl sınırsız km garanti opsiyonel olarak veriliyor. Bakım aralığı 60000 km ve filo yönetim sistemine uyumludur. Yakıt tasarrufu olarak bakıldığında ise önceki modelimizden %5 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor, rekabet ortalamasında ise %2 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor.” diyen Kınay araca çok kapsamlı test uyguladıklarını söyleyerek; Belçika, Brezilya, Türkiye, İsveç, İspanya, Almanya ve Suudi arabistan’da test uyguladıklarını belirtti.

 

“Yılın Kamyonu”na Aday

Haydar Yenigün “1982 yılında Ford yılın kamyonu ödülünü almıştı. Biz 2013 yılı için bu işe gönüllü olduğumuzu bildirdik.” diyerek Ford Cargo 1846 T’nin “Yılın Kamyonu” olmaya aday olduğunu belirtti.  

 

  Haberin Videosu

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 Misafir
 9 Mart 2013 Cumartesi 21:25
aracın reklamını çok iyi yapıyorsunuz ama ürettiğiniz aracın arkasında durmuyorsunuz garantili parçaların resmini çekip gönderiyorlar ve orda yani otosanda masa başında oturan arkadaş resme bakarak parçayı görmeden fabrika hatası deyil diyor garanti kapsam dışı diyor ben 18 senedir kullanmadığım araç kalmadı ford tan hiç memmnun deyilim 2524 kabin 3230 1838 olarakda hiç bi fark yok geliştirin artık şunu
 Misafir
 24 Şubat 2013 Pazar 13:15
ben 22 yıldır uluslararası yollarda tır kullanıyorum. olmuyor olmuyor bir türlü olmuyor yapamıyoruz araçta teffaurat çok fazla.ön panjur olmamış aracın teknik özellikleri ile ilgili tanıtım yok örnek. webasto. raterdar. buzdolabı varmı yokmu bilinmiyor. eger bu araçta raterdar yoksa boşuna yorulmayın derim.bu araca telma melma yada davlunbaz gibi uyduruk bişey taktıysanız umduğunuzu bulamazssınız.ben tır şöförü olarak begenmedigim çekiciye binmem ve o çekicide çalışmam. artık günümüz bunu gerektiriyor. nurettin yılmaz mersin.
 Misafir
 5 Şubat 2013 Salı 14:46
4030 lara sahıp cıkmadınız hep sıkayetlerınız varmı dıyosunuz ama derdımıze cevap veren yok bayılere takas ıcın soruyorum bu nasıl araba bız alamayız dıyolar bu 4030 ları ford cıkarmadımı sen nasıl bayısın dıyorum daha arabayı tanımıyosun ben alamam dyo ve mahkeme sonuclarını ogrenemıyorumbunu yayınlarsanız sevınırım 1846 lar guzel arabalar ama kullanımda onemlı olan yakıt la rampası bunlar ıdalse arza hepsınde olur
 Misafir
 31 Aralık 2012 Pazartesi 00:54
bu yeni ford eminim aynı 1830 lar gibi yakıtı olacak iveco motoru en fazla yakıtı olan araçlar acaba mümkünmü yakıtının az olacagı ama hiç zannetmem 1838 kullanıyorum ama boş adı çekici direksiyon kutusu böğürür durur iki sefer burçlar degişti rüzgarlık ses yapar servis arıza gideremez hava atüplerim su dolar servis derki hava sartları bende sun merak ederim acaba benim araba baska havamı çekiyor diye allah ford çulara yardım etsin egerki bir nakliyeciye beddua vereceksen ford marka bir araban olsubn diye beddua verin yeter daha belini dogrultamaz yalnız 1838 mükemmbel bir araba eksikleride olsa işte ama servisleri o ufak arızalaraı giderebilse
 Misafir
 31 Aralık 2012 Pazartesi 00:46
ford diğilmi araba olsa ne olmasa ne olacak arıza gideren ne bir servisi var nede şkayet edince dikkate alan sadece ararlar neden menmun olmadığnızı sorarlar söylersiniz ama boş tiskindim ford dan keske imkan olsa da 1838 i satıp mercedes 1844 alabilsem
 Misafir
 14 Ekim 2012 Pazar 23:44
MÜKEMEL 1830 DAN 1838 NİDE KULANIYORUM BUNUN FİYATI NE OLUR ACABA
 Misafir
 30 Eylül 2012 Pazar 03:47
harika bir eser
 Misafir
 28 Eylül 2012 Cuma 02:54
mükemmel jantlar aliminyum standart olursa iyi olur
 Misafir
 19 Eylül 2012 Çarşamba 10:42
bende var 1835de var1838de bu daha güsel görünüyor ama rüzgalık olmamıs mesala buarabaya büyük oldugu icin cok ses yapıyor birde kabini icinde otra bosluk düz olsa daha güsel olurmesala bir mercedes gibi oturan altında cekmelı dolap olsa iyi olurdu
 Misafir
 9 Eylül 2012 Pazar 03:01
yaklaşık 15 yıldır tır kullanıyorum.bir kaç kere1838 kullandım kışın tamnot verdim.sağ camı bütün olsaydı da iyi olurdu.güneşten yansıma yaptığı için arkayı göremiyorsun camı indirmek gerekiyor fakat aynanın camı sabit özellikle geceleri.kapalı mekanlara girerken geri manevra zor oluyor.1846 yı mükemmel buldum.allahım keşke banada nasip etseydiama imkansız neyse allah yolunuzu açık etsin kaza bela vermesin.mersedesi tahtından indirir...kesin. murat.doganay.@facebook.com tavşanlı-kütahya

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum