Kamyonum
Shadow

Mercedes-Benz Pazarı Değerlendirdi

 2009 yılının ilk yedi ayında Türkiye otomotiv pazarının gelişmesi ve Mercedes-Benz’in pazardaki yeriyle ilgili Mercedes-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler değerlendirme yaptı.
ABONE OL
Abone Ol
Mercedes-Benz Pazarı Değerlendirdi
Haberler / Haberler
31 Ağustos 2009 Pazartesi 00:00
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
 

2009 yılının ilk yedi ayında Türkiye otomotiv pazarının gelişmesi ve Mercedes-Benz’in pazardaki yeriyle ilgili Mercedes-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler değerlendirme yaptı.

Mercedes-Benz Türk A.Ş. Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler, "2009 yılının ilk yedi ayında Türkiye otomotiv pazarının gelişmesi  ve Mercedes-Benz Türk A.Ş.'nin durumu" ile ilgili pazar değerlendirmesinde bulundu. Ziegler değerlendirmesinde şunları söyledi;  “Türkiye ekonomisinin 2009 yılının ilk çeyreğinde %13,8  küçülmüş olduğu gerçeği, Türkiye’nin içinde bulunduğu derin durgunluğu gözler önüne sermektedir. Her ne kadar ekonomi uzmanları, senenin geri kalan kısmı için daha olumlu tahminler yapıyor olsalar da, 2009 yılı için büyümenin en iyi ihtimalle  -%6 seviyesinde gerçekleşmesi beklenmektedir. Türkiye Otomotiv Endüstrisi 2008 yılının aynı dönemi ile karşılaştırıldığında üretim ve ihracatta %40’lık bir düşüşe şahit olmuştur. İç piyasada kamyon pazarında yaklaşık %50, hafif ticari araç pazarında %40’lık bir gerileme gerçekleşmiştir.  Sadece binek otomobili pazarı, 15 Haziran 2009 tarihine kadar geçerli olan ve özellikle motor hacmi 1600 cc altındaki araçların satışlarını destekleyen geçici ÖTV indirimleri sayesinde %10 büyümüştür. Vergi indirimlerinin 30 Eylül 2009 tarihine kadar uzatılmış olması, her ne kadar daha düşük indirim oranları geçerli olsa da, 3. çeyrek içinde de satışlara yardımcı olacaktır. Ancak bu teşvikler le talepler öne çekilmiş olup, bu durum 2009 yılının son aylarında  ve 2010 yılı için durumu zorlaştırmaktadır. Yatırımlar için Türkiye’nin çekiciliğini arttırmaya yönelik devreye alınan teşviklerinin olumlu etkileri uzun vadede daha net görülebilecek olsa da bunlar da doğru yönde atılmış adımlardır. Mercedes-Benz Türk’ün performansına bakacak olursak, tüm  segmentlerdeki ürünlerimiz ve uyguladığımız stratejiler, satışlarda ve pazar paylarımızda rakiplerimize oranla daha iyi performans göstermemizi sağlamıştır. İlk yedi aylık dönemde, şehirlerarası otobüste %62, şehiriçi otobüste %22, kamyonda %33, otomobilde %14 ve hafif  ticari araçlarda %7,4 ’lük pazar paylarına ulaşılmıştır. Bu dönemdeki en önemli satış başarımız bize önemli satış adetleri ve pazar payı kazandıran 1,6 l motorlu C-Serisidir.   Öte yandan Mercedes-Benz Finansman Türk, sunduğu araç finansman olanaklarıyla  bu zor dönemde Mercedes-Benz Türk’ün satışlarını desteklemiştir.

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum