Kamyonum
Shadow

Kayseri’de trafik katliamı: 11 ölü

21 Aralık 2013 tarihinde Kayseri’de 9’u öğrenci 11 vatandaşımızın yaşamını yitirdiği ve onlarcasının yaralandığı elim trafik kazası sonrası Kayseri Valisi tarafından yapılan açıklamada araçta üç temel noksan saptandığı belirtilmiş ve “Aracın 2011 yılından beri Araç Muayenesi yapılmamıştır, araçta Kış Lastiği yoktur, şehirlerarası yolculuk için şart olan D2 belgesi yoktur” açıklaması yapılmıştır.
ABONE OL
Abone Ol
Kayseri’de trafik katliamı: 11 ölü
Haberler / Haberler
25 Aralık 2013 Çarşamba 10:26
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Yokuş aşağı inen otobüsün frenlerinin aşırı kullanım sonucu ısınması ve tutmamasının (fren patlaması) da kazanın oluşumunda etkili olduğu belirtilmektedir. Sadece Kayseri Valisi’nin belirttiği üç noksan gözönüne alındığında gerçekten gençlerin “Midibüse değil tabuta” bindirildiği açıktır.

Sorulması gereken temel soru şudur: “Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının  Görev, Sorumluluk ve Denetim alanında olan üç hayati noksanı olan bir ticari araç nasıl çalışabilmektedir?” 

Bir kazanın oluşması için, sürücü hatası dahil, en az iki veya üç noksan biraraya gelmelidir. Bu elim kazada olan da budur: Araç Muayenesi yapılmamış, Kış Lastiği takılmamış, yani  “Trafiğe Elverişli Olmayan” bir araç, bilinçsiz kullanımın da eklenmesiyle,  bu felakete neden olmuştur.

Ticari taşıt kazalarında Lastik ve Fren noksanları %80’in üzerinde yer almaktadır. Yani sadece bu iki alanda denetimlerin hakkıyla ve belki de daha sık yapılmasıyla bu noksanların doğurduğu veya önleyemediği kazaların çok büyük bir kısmı önlenebilir. Bu nedenden dolayıdır ki, Almanya’da otobüsler yılda bir yapılan peryodik araç muayenesinin dışında üç kez daha SP (Sicherheitsprüfung = Güvenlik Yoklaması)  adında Direksiyon, Lastik ve Fren ağırlıklı özel bir teknik denetimden geçirilmektedir. Bu şekilde yılda bir yapılan otobüs muayenelerinde tespit edilen Fren ve Lastik noksanları % 4-5 seviyelerine inmektedir.

Bu ve benzeri trafik kazaları kader değildir, aklın ve bilimin gereği olan Teknik Güvenlik ve Trafik kurallarının uygulanmasıyla önlenebilir. Bu kadar yüksek kayıplı  trafik  kazalarının kuralların tavizsiz uygulandığı ülkelerde görülmemesinin nedeni  budur.

Önerilerimiz aşağıdadır;

-       Araç Muayenesi yapılmamış ve 1 Aralık-1 Nisan arası Kış Lastiği takmamış Ticari Araçlar trafikten men edilmelidir,

-       Yeni bir ulusal düzenleme yapılarak, mevcut  Araç Muayene sistemine ek olarak, gerekli akreditasyonları  almış Yetkili Araç Servisleri  tarafından uygulanacak, otobüsleri iki muayene arasında ilaveten üç kez sökme/takmalı “Lastik ve Fren” ağırlıklı yeni bir “Ticari Araç Teknik Güvenlık Denetimi” devreye alınmalıdır,

-       Makina Mühendisleri Odası (MMO) tarafından eğitilmiş ve sertifika almış “Araç Teknik Denetim Mühendisleri”ne ticari araçların peryodik bakım, enerji tasarrufu, sürücü eğitimi, güvenli bakım ve doğru yedek parça kullanımı gibi konularda denetim yetkisi verilmelidir.

Elim kazada yaşamını yitiren vatandaşlarımızın yakınlarının acısını paylaşıyor, bu tür kazaların önlenmesi için herkesi kaderciliğe değil, sadece Akıl, Bilim ve Trafik Kurallarını tavizsiz uygulamaya davet ediyoruz.                                                                                                  

Alpay Lök / Mak.Y.Müh. / FRENTEKNİK  / Kışlastiği.com / 24 Aralık 2013

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum