Kamyonum
Shadow

Kapıkule'de Tır Kuyruklarını Azaltacak Büyük Adımlar Atıldı

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Kapıkule'de tır kuyruklarını azaltacak 2 ilave peron devreye girdi." dedi.
ABONE OL
Abone Ol
Kapıkule'de Tır Kuyruklarını Azaltacak Büyük Adımlar Atıldı
Haberler / Gündem
14 Aralık 2018 Cuma 14:57
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, yaptığı yazılı açıklamada şu ifadelere yer verdi: "Türkiye’nin Avrupa’ya açılan en önemli geçiş noktası olan Kapıkule - Kapitan Andreevo Sınır Kapısı, Ticaret Bakanlığı’nın ana gündem maddeleri arasında yer almaktadır. Kısa süreler içerisinde, Ticaret Bakanlığı tarafından atılan önemli adımlar ile günlük 700-750 araç çıkışlarından, son 3 ayda ortalama 950 araç çıkışı rakamlarına ulaşılsa da, artan ticaret hacmi sebebi ile Kapıkule yoğunluğu, hala üzerinde odaklanılan eylem alanları arasında yerini korumaktadır."

"Tır kuyruklarının ve beklemelerin azalması, geçişlerin hızlanması amacıyla fiziksel ve sistemsel düzenlemeler yapılmakta, ülkeler arası sürekli diyalogla kalıcı tedbirler alınmaya çalışılmaktadır. Kapıkule Sınır Kapısı'ndaki personel sayısı ve x-ray kapasitesi artırılmış, tır parkının kapasitesinin artırımı için de çalışma başlatılmıştır." 

"Yükü hafifletecek bir alternatif olarak, Hamzabeyli Sınır Kapısı'nın genişletilmesi amacıyla çalışmalarımız devam etmektedir. Mevcut kapasitenin verimli değerlendirilebilmesi ve yoğunluğun anlamlı dağılımı için bitki karantinası ve veteriner kontrolüne tabi yük taşıyan araçlar dışındaki Bulgaristan varışlı araçlar, 18 Aralık’ta Hamzabeyli Sınır Kapısı’na yönlendirilmeye başlanacaktır."

"Hamzabeyli ile nihai olarak Avrupa Birliği Komisyonu’nun onaylanmasına bağlı bir husus olmakla birlikte  Bulgaristan tarafındaki Lesova Gümrük Kapısı'nı karşılıklı veteriner kontrolüne tabi ürünlerin giriş ve çıkışına yetkili hale getirmek üzere Bulgar makamları ile ikili müzakereler yapılmış, gerekli yatırımların yapılması için taraflar hemfikir kalmışlardır. "

"Diğer taraftan Kapıkule Sınır Kapısı’nın tek durağa uygun bir şekilde yenilenmesi için projelendirme çalışmaları tamamlanmış olup, en kısa sürede inşaat çalışmaları başlayacaktır. Peronlarımız, yeni projemizle tek durak sistemine uygun inşa edilecektir. Sınır kapılarında işlemleri kolaylaştırıp hızlandırmayı amaçlayan “POS Projesi” ile de cihazlardan tahsilat yapılabilmesi için Hazine ve Maliye Bakanlığı ile çalışmalarımız hızlandırılmış olup, 2019 ilk çeyreği ortasında geçiş hedeflenmektedir. Söz konusu proje İpsala Gümrük Kapısında pilot olarak uygulanmaya başlanmış, diğer kapılarda da yaygınlaştırılacaktır."

Peron sayısındaki artış ile geçişler hızlanacak

"Kapı yoğunluğunu belirleyen önemli bir unsur da karşı kapının da aynı hızla çalışmasının garantilenmesidir. Kasım ayında Bulgaristan’a gerçekleştirdiğimiz ziyarette de Kapıkule-Kapitan Andreevo Sınır Kapısı’nda Türkiye’den çıkış yönündeki tır sahasında peron sayısını 8'den 10'a çıkarma yönündeki taleplerimizi iletmiştik. Bulgaristan’da yapmış olduğumuz görüşmeler neticesinde Kapıkule’nin karşı kapısı Kapitan Andreevo gümrük kapısında girişler 8 perondan 10 perona çıkmıştır. Devreye giren 2 peron ile birlikte, 2017 ortalaması 750-800 tır olan ve son 3 ayda ortalama 950 tıra ulaşan günlük Kapıkule tır çıkış sayımızın 1250 tıra çıkmasını bekliyoruz."
 
Türkiye ve Bulgaristan ortak çalışma grupları kuruldu

"Kapı yoğunluğu, ticaret erbabının hafta sonları çıkış yapma talebi sebebiyle Cuma-Pazar arası çok yüksekken, hafta içi düşük seviyelerde seyretmektedir. Talebin hafta içine çekilebilmesi, sıkıntıyı büyük oranda çözecektir. Ancak şu anda mevcut iş modelleri sebebiyle bu tarz planlama değişiklikleri, ticaret erbabı tarafından devreye alınamamaktadır. İhracatçılarımızı rahatlatma, ticareti kolaylaştırma ve “en kolay ve en güvenilir ticaretin adresi” olma misyonuyla, tüm kamu ve özel sektör paydaşlarının dahil olduğu bir Kapıkule Çalışma Grubu oluşturulmuş ve Kapıkule Eylem Planı hazırlanmıştır. Türkiye ve Bulgaristan olarak devreye alınan bu kapsamlı çalışma gruplarının sonuçlarını en yakın sürede göreceğimize inanıyoruz."
 
 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 İsmail erol
 14 Aralık 2018 Cuma 20:58
sayfanızı yeni takip etmeye başladım fakat kapıkule''de ki sıra yoğunluğunun sebebi bu anlattıklarınız da hiçbir alakası yok ya da anlatılan ile yazılan ile 30 tane daha peron yapılsa bu kuyruk bitmez senede 3 defa şu sistemi getirdik bu sistemi getirdik diyorlar her yeni sistem geldiğinde sıralar 5 kilometre uzadı hani park yapıldığında kuyruklar bitecek idi parka girmek için 3 gün kuyrukta bekliyoruz ama o tır parkı 2000 araçlık bir tır parkı olsaydı gelen araç direk parka girer kuyruk oluşmaz idi bunu anlamamak için matematikçi olmak fizikçi olmak ya da profesör olmaya gerek yok gelin bize sorun biz anlatalım biz söyleyelim sorunu ticaret odası mesai değişimi 1 saat gümrükteki memurların mesai değişim saati 2 saat içerideki vergisiz mazot satılan yerdeki çalışanların mesai değişimleri bir saat ve bunların mesai saatleri hepsinin ayrı ayrı saatlerde oluyor birisi 4 de değişiyor birisi 7 de değişiyor birisi 3 de değişiyor uzun lafın kısası 24 saatte Kapıkule sınır kapısı 12 saat hiç çalışmıyor sorun bu sorunumuz bu bunu çözmek bu kadar zor değil 30 tane daha peron ilave edilsede bu sorun çözülmedi kten sonra hiçbir şey düzelmez.kısacası sorun 3 tane kurumu mesai değişim saatleri aynı saatte olacak bir de kapıkule''deki tır parkı 2000 araçlık olacak 300 araçlık tır parkı yapıp ticaret odasına gelir sağlamak için olan bir park orası kuyrukların bitirilmesi için yapılan bir park değil kesinlikle

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum