Kamyonum
Shadow

Kamyon Sürücülüğünün Cazip Hale Getirilmesi İçin Destek Çağrısı

Sürücü eksikliği lojistik endüstrisinde merkezi bir sorun haline geliyor. Dünya bankasının bir araştırmasına göre; Avrupa genelinde kamyon sürücüsü eksikliği var. Bu sayı sadece Almanya'da 45 bin civarında gözüküyor. Avrupa'nın en büyük araç lojistikçilerinden biri olan Hödlmayr, meslek profilinin daha cazip hale getirilmesini talep ederek, tüm iştirakçilere de bu konuya destek çağrısında bulunuyor.
ABONE OL
Abone Ol
Kamyon Sürücülüğünün Cazip Hale Getirilmesi İçin Destek Çağrısı
Haberler / Haberler
17 Temmuz 2018 Salı 12:03
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Mevcut kamyon sürücülerinin yaş dağılımı, sürücü eksikliğinin önümüzdeki yıllarda da artmaya devam edeceğinin göstergesi olarak kabul ediliyor. Kamyon sürücülerinin üçte 2’si 40 yaşın üzerinde iken, bunların üçte biri 51 ile 60 yaş aralığında bulunuyor. On yıllık bir süreçte ise, 50 yaş ve üzeri sürücülerin çoğu bu iş piyasasında yer alamayacak. “Bu mesleği öğrenmek ve uygulamak için daha fazla insanı ikna etmeyi başaramazsak orta vadede gerçek bir fiyaskoyla karşı karşıya kalacağız” diyen Hödlmayr CEO’su Johannes Hödlmayr, uzun yıllardır sektörde uzman olanlar ve ilgili lokasyonlarda çalışan sürücüler için mesleğin imajını iyileştirmek adına önlemler almak gerektiğini söyledi.

Kamyon sürücüsüne davranış ve yaklaşımlar değiştirilmeli

Kamyon sürücüleri için ekonomik unsurların yanında çok sayıda iyileştirme yapılması mümkün görünüyor. Meslek profilinin itibarı, sürücülere değer verilmesi ve çalışma koşulları bunlardan bazıları… Sürücülerin teslimat esnasında tuvaleti kullanma imkanı bile bulamadan saatlerce bekletilmesinin değerden uzak bir yaklaşım olduğunu belirten Hödlmayr, bu noktada durumu iyileştirmek için hem lojistik şirketlerinde hem de onların müşterilerinde davranış ve yaklaşımları değiştirmenin mümkün olabileceğini vurguladı.

Kamyon sürücülerinin imajı “Yolların pilotları”olmalı

Birkamyon sürücüsünü yardımcı işçi olarak tanımlamanın da çok yanlış olduğunu ifade eden Hödlmayr, özellikle gelecekteki gelişimler açısından anahtar kelimenin teknolojik değişim olduğunu dile getirdi. Sürücüsüz kamyonlarla ilgili beklentinin meslek profilini güçlü şekilde değiştireceğini söyleyen Hödlmayr, “Sadece araç kullanmak yerine yeni görevler günlük iş rutinini belirleyecek. Kamyon sürücülerinin yeni imajını yolların pilotları olarak tanımlamalıyız” dedi.

Araçların ortalama yaşı sektör ortalamasının üzerinde

Sürekli büyüyen, uluslararası çapta faaliyet gösteren bir aile şirketi olarak çalışanlarına, sürekli değişimlerin olduğu bir çağda, acilen ihtiyaç duyulan bu sağlam temeli sunduklarını aktaranHödlmayr Nakliyat ve Ticaret Ltd. Genel Müdürü Hande Çarıkçı, güvenilirlik faktörünün hiçbir zaman bugün olduğu kadar önem kazanmadığını söyledi. Hödlmayr Grubu’nun Avrupa’nın en modern filosuyla da puan topladığını söyleyen Çarıkçı, araçlarının ortalama yaşının 3 ile 7 yıl aralığında olduğunu, sektörün ortalamasının ise 7’nin üzerinde olduğunu ifade etti. Hödlmayr International AG şirketinin filosunun güncel toplam mevcudunun 780 özel taşıyıcı araç olduğunu belirten Çarıkçı, bunun yüzde 99’unun Euro 5, EEV veya Euro 6 kamyonlarından oluştuğunu belirtti.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR

 Mehmet turan çelik
 19 Temmuz 2018 Perşembe 10:21
Firma yakın geleceği görmüş ve birçok tesbit yapmış. Almanyada calisma şart ve ücretlerinide düşünürsek turkiyeden mis misli iyi olmasina rağmen hala sorunlar var. Gelelim ulkemize bu konuda turkiyenin onde gelen lojistik firmalarini bu konularda ortalikta hic goremiyoruz emek ve alinterine saygisi olmayan dirmalar cok is dusuk uc?t. Yorgunluk ve uykusuzlluktan kaza yapan her arac soforunun sizce katili ve musebbibi kimler.saygi ile

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum