Kamyonum
Shadow

KAMU ve UND, İhracat Hedefini Tartıştı

Uluslararası Nakliyeciler Derneği 3–4–5 Mayıs 2013 tarihlerinde, İzmir Çeşme’de “Ulaştırma ve Lojistikte Ortak Akıllı 2023 Tasarımı” temasıyla Arama Konferansı düzenledi.
ABONE OL
Abone Ol
KAMU ve UND, İhracat Hedefini Tartıştı
Haberler / Gündem
8 Mayıs 2013 Çarşamba 09:29
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Arama Konferansına, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, Ekonomi Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Bülent Uğur Ecevit, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Sezai Uçarmak ve ekipleri başta olmak üzere, ulaştırma ve lojistik ile ilgili kamu ve STK’ların temsilcileri ile UND Yönetim Kurulu Üyeleri ve İcra Kurulundan oluşan 70’in üzerinde kişi katıldı.
 
2012 yılında 400’ün üzerinde üyesinin aktif katılımıyla gerçekleşen “Vizyon 2023 Arama Konferansı”nda Üyelerinin mevcut sorunlarını ve beklentilerini dinleyerek, kısa – orta ve uzun vadede sektörün yarınlara daha güçlenmiş şekilde ulaşması için en öncelikle yapılması gereken çalışmaları belirlemiş olan UND, bu yıl öncekinin devamı niteliğindeki büyük bir organizasyona daha imza attı.
 
2012 Arama Konferansı sonuçlarını tüm boyutlarıyla inceleyip, sektörün küresel rekabette ileri seviyelere taşınmasını sağlayabilecek projelere dönüştüren UND, bu çalışmalarını “Sektörel Ortak Akıllı Değişim Gündemi” başlığı altında, gerekçe ve kanıt analizleriyle birlikte sundu ve katılımcılarla birlikte önceliklendirdi.
 
Sabancı, İTÜ ve Doğuş Üniversitelerinden gelen akademisyenlerden oluşan “Arama Katılımlı Yönetim Danışmanlığı” ekibi moderatörlüğünde 2,5 gün bir araya gelen katılımcılar Türkiye’nin 500 Milyar dolarlık ihracat hedefine katkıda bulunma ve 2023’te Dünya Bankası Küresel Lojistik Performans Endeksi’nde ilk 10 Ülke arasına girme temel amaçlarına odaklandı.
 
Bu amaçlara hizmet edecek olan hedefler, Küresel Lojistik Endeksi kriterleri paralelinde saptandı;
 
-          Sevkiyatların İzlenebilirliği
-          Rekabetçi Fiyatlarla Sevkiyat
-          Tam Zamanında Sevkiyat
-          Altyapı Kalitesi
-          Gümrük Verimliliği
-          Lojistik Hizmet Yetkinliği
 
Katılımcılar tarafından puanlanarak, bu 6 temel hedefe katkıları bakımından belirlenen ve önceliklendirilen toplam 40 sektörel proje (iyileştirme önerisi), etkinliğin 2. ve 3. gününde “Ne-Kim-Nasıl-Süre” çalışmasıyla, her bir projenin sorumlu kuruluşunun ortaklaşa belirlendiği, somut“uygulama planlarına” dönüştürüldü.
 
 
 
“Teslimatta 1 Günlük Gecikme, Zamana Karşı Hassas ürünlerin İhracatını % 7 Azaltıyor”
 
Etkinliğin açılışında bir sunum gerçekleştiren UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, artan küresel rekabet karşısında sektörün güncel durumuna ilişkin değerlendirmeleri paylaşarak, tüm kamu otoritelerinin, stratejik bir sektör olan” Lojistik” sektörüne dair gelecek stratejileri oluşturduğuna ancak özel sektörün operasyonel sorunlarının da çözümlenmesi gerektiğine dikkat çekti.
 
Konferansın en hararetli tartışması “Lojistik Master Planı ve Mevzuatının Hazırlanması” ve “Mevzuat Konusunda Bakanlıklar Arası Eşgüdümün Arttırılması” projeleri konularında gerçekleşti. Tüm katılımcıların, Avrupa Birliği’nde olduğu gibi, “Herhangi bir yasa yayınlanmadan önce ilgili olduğu sektöre ilişkin Düzenleyici Etki Analizlerini yapılması ve ilgili tüm paydaşlara danışılması” konusunda mutabık kaldığı tartışmada “Lojistik Merkez/Köy projelerinin koordinasyonu ve sektörel mevzuatın güncelliğinin sağlanması” konularında bakanlıklar arası ve özel sektörün katılımına açık, sürekli diyalog platformlarının oluşturulmasının faydaları gündeme getirildi.
 
Kamu-özel sektör arasında istişareleri öngören farklı mekanizmaların varlığına rağmen, bu mekanizmaların etkinleştirilmesine yönelik ihtiyacın belirgin olarak ortaya çıktığı konferansta bu amaçla UND’den “farkındalık yaratma” görevini üstlenmesinin beklendiği dile getirildi.
 
Organizasyonun verimli sonuçlar getirdiğini belirten Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Talat Aydın, elde edilen çıktıların mevzuat çalışmalarında muhakkak dikkate alınacağını ifade etti.
 
UND Yönetim Kurulu AB Danışmanı Can Baydarol’ın “Türkiye-AB hukuku kapsamında taşıma kotaları sorunu” hakkında bilgi verirken, İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener’in “Avusturya’da RO-LA karşıtı lobi çalışmaları” konusunda gelinen noktayı açıkladığı konferansta, paydaşlarla birlikte yapılacak süreç analizlerinin UND koordinasyonunda gerçekleştirilmesi gibi somut sonuçlar elde edildi.
 
“Kamunun Etkin Sahiplenmesi Olmadan Hiçbir Proje Gerçekleşemez”
 
Çok yoğun programları içinde bu organizasyona vakit ayıran, evlerinden ayrılıp UND misafirliğinde bir araya gelen üst düzey kamu yetkililerine teşekkür eden UND Yönetim Kurulu Başkanı Çetin Nuhoğlu, “Bu 3 günde, müthiş bir sahiplenme yaşadık. Biz ne yaparsak yapalım kamunun etkin sahiplenmesi olmadan gerçekleşmesi mümkün değil. Hepimiz, 500 milyar dolarlık hedefe odaklandık, şimdi gerçekten bunu yapabilmek için lojistik yetkinliğimizi sorguluyoruz.” diyerek, UND’nin, bu konferansın sonuçlarını Mayıs sonu–Haziran başlarında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme, Gümrük ve Ticaret ve Ekonomi Bakanlarına sunacağını bildirdi.
 
 
 
 
 
 
 
İŞTE 500 MİLYAR DOLAR İHRACAT HEDEFİNİN LOJİSTİĞİNİN, “ORTAK AKILLI” TASARIMI PROJELERİ:
 
Lojistik master planı ve mevzuatının hazırlanması,
Mevzuat konusunda bakanlıklar arası eşgüdümün arttırılması
Mevzuatın güncel ihtiyaçları karşılar hale getirilmesi
İntermodal taşımacılığın geliştirilmesi
Sınır ve iç gümrüklerdeki bekleme sürelerinin azaltılması
Ortak transit, E-TIR sistemlerine tam entegrasyon
Gümrüklerdeki en iyi uygulamaların yaygınlaştırılması
Lojistikte kümeleşme yapılması
Sektörde Ar-Ge’ye ve inovasyona yatırım yapılmasının kolaylaştırılması
Taşımacılık şirketlerinin lojistik hizmet sağlayıcısı haline gelmesi
BM Konvansiyonlarına taraf olma, olunanlara uyum
İhraç malı taşıyan araçların, malların serbest dolaşım kapsamına alınması
Sorun yaşanan ülkelerle ilgili Kamu-STK koordinasyon grubu kurulması, lobi
Kara ve deniz bağlantılarını sağlayan yeni liman inşaatlarının tamamlanması
Irak ve diğer ülkeler üzerinden Suudi Arabistan güzergahının oluşturulması
Kontrol noktalarında özel sektörle işbirliği
İslamabad-Tahran-İstanbul ulaşım koridorunun hayata geçirilmesi
Ülke/ güzergah manuelleri oluşturulması
Mesleki yeterliliklerin tanımlanması, geliştirilmesi
Sektöre özel maddi teşvik ve destek mekanizmaları oluşturmak ve aktif kullanım
Sektörel mevzuatın eşitsizlik yaratmayacak şekilde düzenlenmesi
Sektördeki profesyonel sürücü sayısının artırılması
Gümrük Kanunu revizyonu
Hazar Denizi geçişi için tarife ve kapasite artırımı
Türk taşımacı şirketlerin küresel sisteme entegre olması
Karayolu Taşıma Anlaşması olmayan ülkeler ile anlaşma
Ro-La taşımacılığının zorunluluk olmaktan çıkarılması
Filonun çevreci dönüşümü ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı
Yurtdışındaki haksız uygulamalar için resmi şikayet mekanizması
Standart taşıma sözleşmelerinin oluşturulması
Profesyonel sürücü vizesi işlemlerinde kolaylık
Maliyet altı taşımanın engellenmesi
UBAK belgelerinin verimli kullanılması
Sektörel İş Kanunu'nun hazırlanması
Tonaj farklarında karşılaşılan mükerrer cezaların kaldırılması
Sorun yaşanan ülkeler başta olmak üzere ulaştırma müşavirliklerinin kurulması
ÖTV ve KDV’den muaf akaryakıt miktarının serbest bölgeyi de kapsayarak 900 lt’ye çıkarılması
Ödeme vadelerinin kısaltılması
Yurtdışından KDV iadelerinin alınmasının sağlanması
Sigortalarda sektör operasyonları için haksız prim uygulamalarının giderilmesi

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum