style="">
Bir süredir üzerinde çalışılan ve İstanbul’un iki yakasını bir araya getirecek olan tünelin ilk adımı atıldı. Yap- işlet- devret modeliyle hayata geçirilecek olan projenin ihale tarihi 12 Haziran 2007 olarak belirlendi.
Türkiye’de ki motorlu taşıtların dörtte birinden fazlasının, binek araçların yüzde 25’ inin doldurduğu İstanbul trafiğinde her gün yaklaşık on milyon kişi yolculuk ederken, her yıl bu oran yüzde7.8 artıyor.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tünel hakkında yaptığı açıklamada projenin detayları hakkında bilgi verdi. Yıldırım, projenin, denizin altından geçen yaklaşık 3.3 kilometrelik bölümü ile her iki yakadaki mevcut yollara bağlanacak 2.1 kilometrelik bölümü delme tünel olmak üzere toplam 5.4 kilometre uzunluğunda tünelden oluşacağını vurgulayan Yıldırım, proje kapsamında ayrıca; Avrupa ve Anadolu tarafında havalandırma şaftları, Avrupa yakasında ücret toplama gişeleri, Tünel işletme binası bulunacağını söyledi.
Avrupa yakasında Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkiinden başlayan ve Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı mevkiinde bitecek olan tünelin etüt ve proje çalışmaları dahil üç yıl süreceği öngörülüyor. Tünelin tamamlanmasının ardından yılda 25 milyondan fazla aracın bu tüneli kullanacağı tahmin ediliyor.