Kamyonum
Shadow

İpek Rüzgarı Esecek !

24-25 Temmuz 2012 tarihinde TRACECA Kapsamında yürütülen Lojistik ve Deniz Otoyolları II projesi kapsamında İpek Rüzgarı Projesi Çalışma Grubu Toplantısı ve Hazar Denizinde Ro-Ro Ulaştırması konulu bir toplantı yapılmıştır
ABONE OL
Abone Ol
İpek Rüzgarı Esecek !
Haberler / Haberler
25 Temmuz 2013 Perşembe 09:38
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

TRACECA Ulusal Sekreter Yardımcısı ve Tehlikeli Madde ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdür Yardımcısı İzzet IŞIK’ın başkanlık ettiği heyette TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü, UTIKAD, UND ve UN RORO’dan temsilciler yer almıştır.

Toplantıda Aktau Limanı’na teknik bir ziyaret düzenlemiş ve liman hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca toplantıda Aktau Limanı Serbest Bölgesi, Sosyal Üretim Ortaklığı “Caspiy” ve Kazmortransflot tarafından sunumlar yapılmıştır. 

Toplantının ikinci gününde Kazakistan tarafından sunulan İpek Rüzgarı projesi gündeme alınmıştır. Sözkonusu proje hakkında Kazakistan tarafından hazırlanan taslak MOU ve Anlaşma ilgili ülkelerin görüşlerine sunulmuştur. Projenin hayata geçirilebilmesi için gereken ortak CIM/SMGS belgesi ve gümrük ve demiryolu işletmeleri arasında EDI kullanımı, Çin’den Türkiye’ye uzanan güzergah üzerinde rekabet edebilir bir tarife sistemi için yol haritası oluşturulması ele alınmıştır. 

Toplantının ikinci oturumu Türkiye’ye ayrılmış olup Ulaştırma Bakanlığı, UTIKAD, UND ve UN RORO tarafından sunumlar yapılmıştır. 
Söz konusu gelişmelerle ilgili olarak; TRACECA Ulusal Sekreteri Dr. Barış TOZAR, Kazakistan tarafınca sunulan Çin’den Türkiye’ye kesintisiz blok treni öngören “İpek Rüzgarı” Projesinin Türkiye tarafından desteklendiğini ifade etmiş ve projenin hedeflerini şu şekilde sıralamıştır:

• Yüksek seviyede yük akışına sahip olan Çin ve Türkiye arasında daha kısa ve daha hızlı direkt bir demiryolu bağlantısı kurulacak, 
• Gümrük ve sınır geçişleri prosedürleri kolaylaştırılacak,
• Transit ve yolculuk süresi azalacak ve çevre üzerindeki olumsuz etkiler azalacak. 
• Bu proje ile Kazakistan, demiryollarında yatırım yapmayı planlamakta ve mevcut 4688 km’lik demiryolu güzergahını 3723 km’ye indirmeyi amaçlamaktadır. Bu yatırım ile ortalama 16 gün olan taşıma süresinin 12 güne düşürülmesi öngörülmektedir. 
• Çin-Kazakistan-Hazar Denizi-Azerbaycan-Gürcistan-Türkiye İpekyolu güzergahı üzerinde taşımacılık ve ticaret geliştirilecektir.

TRACECA Ulusal Sekreteri Dr. Barış TOZAR Ekim ayında Kazakistan Devlet Başkanı’nın Türkiye’yi ziyaret edeceğini ve bu ziyaret sırasında İpek Rüzgarı için oluşturulan Taslak MOU’nun Türkiye tarafından imzalanmasının öngörüldüğünü ifade etti. Dr. Tozar iki ülke arasında Ulaştırma sektörünün (karayolu, denizyolu, demiryolu ve havacılık) geliştirilmesine, teknik işbirliğine ilişkin bir Memorandumun oluşturulması ve imzalanmasının öngörüldüğünü, Hazar Denizindeki RoRo işletici bir firma ile protokol yapılarak, eğitim, bilgi, değişim konularında işbirliği olanaklarının gündeme alınacağını, havacılık alanında ve deniz güvenliği alanında eğitim imkanlarının da tartışılacağını ifade etti. Tozar ayrıca Kazakistan’a taşıma yapan Türk taşımacıların sorunları, Kazak taşımacılarının Türkiye pazarında karşılaştıkları sorunların ele alınacağı bir KUKK toplantısının Eylül ayının sonunda yapılmasının öngörüldüğünü de ifade etti. 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum