Toyota tarafından yürütülen Project Portal çalışmasının ürünü olan bu yeni kamyonlar, gücünü hidrojen yakıt hücrelerinden alıyor. Hidrojeni oksijenle birleştiren yakıt hücreleri, bu esnada elektrik üretiyor. Bu elektrik de araçtaki nispeten küçük kapasiteli batarya sistemini ve elektrik motorlarını besliyor. Bu işlem esnasında ise egzozdan dışarı sadece su buharı salınıyor.
Toyota bu kamyonlarda Mirai hidrojenli otomobillerinde kullandığı yakıt hücrelerinden iki tane kullanmış. Bunun sonucunda kamyonlar 670 beygir güç ve yaklaşık 6.000 newton tork üretiyor. Bu da kamyonların 36 ton yükü rahatlıkla çekebilmesine imkan veriyor.
Araçların menzili ise 300 kilometre civarında, ancak tanklara hidrojen doldurmak, benzin doldurmak kadar çabuk yapılabildiğinden menzil sorunu da yok. Ne var ki henüz dünyanın hiçbir ülkesinde hidrojen yakıt dağıtım sistemi ve istasyon ağı bulunmuyor.
Toyota ve iş ortakları bölgedeki hidrojen ikmal istasyonlarının sayısını artırmak için çalışıyorlar. Eğer uzun vadede hidrojenli kamyonlar başarılı olurlarsa, bu istasyonlara yapılan yatırımların katlanarak artacağı umuluyor.