Kamyonum
Shadow

Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları Lojistik Sektörünü Değerlendirdi

Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları, Kamyonum Dergisi okuyucuları için 2024 yılını değerlendirirken, sektörün sorunlarına da değindi.
ABONE OL
Abone Ol
Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Haberler / Yakın Plan
12 Aralık 2024 Perşembe 13:09
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

2024 yılında ekonomik bir durgunluk yaşandığını ifade eden Neziroğluları, sektörün belini büken vize sorunları ve sınır kapılarındaki beklemelerin de 2024 yılının gündem maddeleri arasında olduğunu ifade etti.  Lojistik sektörüne verilen destekleri değerlendiren Neziroğluları, “Mevcut teşvikler faydalı ancak yeterli değil.” derken, sektörün rekabet gücünü artırmak adına acilen ek teşvikler gerekli olduğuna vurgu yaptı.

İlk olarak 2024 yılını değerlendirerek sözlerine başlayan Neziroğluları şunları söyledi;  “2024 yılı, lojistik sektörü için bir yandan zorlu bir yandan da dönüşüm fırsatları sunan bir yıl oldu:

  • Küresel ekonomik durgunluk: Taşınan yük hacimlerinde azalmaya ve rekabetin artmasına yol açtı. Ancak, müşterilerimize hızlı ve alternatif çözümler sunarak bu durumu aşmaya çalıştık.
  • Vize sorunları: Şoförlerimizin vize başvuru süreçlerinde yaşanan gecikmeler, operasyonlarımızı aksattı. Bu durum, özellikle Avrupa'ya yönelik taşımacılık faaliyetlerinde önemli sıkıntılar yarattı.
  • Gümrük kapılarında bekleme süreleri: 2024'ün son birkaç ayında, sistem güncellemeleri nedeniyle gümrüklerde ve sınır kapılarında yaşanan yoğunluk, transit sürelerimizi ciddi şekilde etkiledi. Bu tür sorunların tekrarlanmaması en büyük temennimiz.”

 

“Yeni Bir Lojistik Yönetim Yazılımı Sistemine Geçtik”

“Kuzey Avrupa ve Orta Doğu Rotalarına Yönelik Çalışmalarımızı Başlattık”

“Biz ise 2024 yılında, sektördeki değişimlere uyum sağlamak ve rekabet gücümüzü artırmak adına çeşitli yatırımlar gerçekleştirdik.” diye devam eden Neziroğluları bunları şöyle açıkladı;

“Dijitalleşme ve otomasyon: Lojistik operasyonlarımızı optimize etmek için yeni bir lojistik yönetim yazılımı sistemine geçtik. Filomuzu genişlettik: Çevre dostu ve modern araçları envanterimize ekleyerek taşımacılık kapasitelerimizi artırdık. Eğitim programları: Şoförlerimize ve mavi/beyaz yaka çalışanlarımıza yönelik eğitimler düzenledik. Böylece operasyonel süreçlerde verimliliği artırmayı hedefledik. Yeni hatlar: Kuzey Avrupa ve Orta Doğu rotalarına yönelik çalışmalarımızı başlattık.”

“Şoförlerin Vize Süreçlerinden Muaf Tutulması Gerektiğini Düşünüyoruz”

“Dijitalleşme ve Altyapı Yatırımlarının Artırılmasını Öneriyoruz”

2024 yılında yaşanan başlıca sorunları detaylandırarak sözlerine devam eden Neziroğluları şunları söyledi;

  • Ekonomik durgunluk: Taşımacılık hacimlerindeki düşüşe rağmen, operasyonel verimlilik artırılarak bu süreç yönetilmeye çalışıldı.
  •   Vize sorunları:
  • Şoförlerimizin vize süreçlerinde yaşadığı zorluklar, araçlarımızın garajlarda atıl durumda kalmasına neden oldu.
  • Bu durumun, sektörde büyük ekonomik kayıplara yol açtığını ve şoförlerin vize süreçlerinden muaf tutulması gerektiğini düşünüyoruz.
  • Uluslararası taşımacılıkta çalışan şoförlerin öncelikli kategoride değerlendirilmesi, lojistik operasyonlarının kesintisiz devamını sağlayacaktır.
  • Sınır kapılarındaki beklemeler:
  • Gümrüklerde ve sınır kapılarında yaşanan uzun kuyruklar, transit sürelerimizi ciddi şekilde etkiledi.
  • Özellikle 2024’ün son aylarında, sistem güncellemeleri nedeniyle gecikmeler arttı. Bu tür sorunların tekrar etmemesi için, dijitalleşme ve altyapı yatırımlarının artırılmasını öneriyoruz.

“Ülkemiz, lojistik koridorları üzerinde stratejik bir konuma sahip olmakla birlikte, bazı sorunlar iyileştirme beklemektedir.” diyerek sözlerine devam eden Neziroğluları ekledi; “Altyapı yatırımları: Sınır kapılarındaki altyapının güçlendirilmesi gerekiyor. Mevzuat uyumu: Avrupa standartlarına uyumlu süreçler geliştirilmelidir. Gümrük işlemleri: Dijital gümrük uygulamalarının yaygınlaştırılması, süreçleri hızlandırabilir ve sektörü rahatlatabilir.”

“Mevcut Teşvikler Faydalı Ancak Yeterli Değil”

Mevcut teşviklerin faydalı olduğunu ancak asla yeterli olmadığını ifade eden Neziroğluları; “Sektörün rekabet gücünü artırmak adına acilen ek teşvikler gereklidir:

  • Çevre dostu taşıma için özel finansman olanakları sunulmalı.
  • Modernizasyon yatırımları için düşük faizli kredi ve hibeler sağlanmalı.
  • Şoför eğitimi ve sektörde kadın istihdamını teşvik eden programlar artırılmalıdır.” dedi.

“Vize Sorunları ve Yeterli Eğitimin Olmaması, Sektördeki Şoför Açığını Büyütmektedir”

Şoför eksikliği ve kadın şoför istihdamı üzerine de yorumlarını ve çalışmalarını dile getiren Neziroğluları şunları söyledi; “Vize sorunları ve yeterli eğitimin olmaması, sektördeki şoför açığını büyütmektedir. Kadın şoför istihdamında ise farkındalığın artırılması gerekiyor. Biz bu doğrultuda kadın şoförlerin sektöre kazandırılması için eğitim ve teşvik programları başlattık.”

“Yerli Lojistik Firmalarının Teşviklerle Desteklenmesi Gerekiyor”

Lojistik sektöründe yapılan yabancı yatırımları değerlendiren Neziroğluları şu ifadeleri kullandı; “Yabancı yatırımlar, sektörümüzde global standartları yükseltiyor. Ancak, yerli firmalar için rekabeti artırdığı da bir gerçektir. Bu nedenle, yerli lojistik firmalarının teşviklerle desteklenmesi gerekiyor.”

“Kuzey ve Batı Avrupa’da Yeni Hatlar Açacağız”

 2025 yılı hedeflerini paylaşarak devam eden Neziroğluları bunları şöyle açıkladı; “2025 yılında bizim için dijitalleşme ve sürdürülebilirlik ön planda olacak. Filomuzu çevre dostu araçlarla genişleteceğiz ve Kuzey ve Batı Avrupa’da yeni hatlar açacağız. Aynı zamanda operasyonlarımızı daha verimli hale getirmek için dijital altyapıyı güçlendireceğiz. Hedefimiz ayrıca transit süreleri kısaltarak, müşteri memnuniyetini artırmak ve pazar payımızı büyütmek olacak.”

Sözlerini sonlandıran Neziroğluları şunları söyledi; “Lojistik sektörü, küresel ticaretin bel kemiği olmayı sürdürmektedir. Vize süreçlerinin kolaylaştırılması, altyapı yatırımlarının artırılması ve sektöre özel teşviklerin uygulanması, hem ulusal hem de uluslararası pazardaki rekabet gücümüzü artıracaktır.”

 

 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum