Kamyonum
Shadow

ETİCAD: e-ticaret ile lojistik kol kola

Her yıl ortalama yüzde 80 büyüyen e-ticaret sektörü, birçok sektör için itici güç halini alıyor. Türkiye’de 5 yıl içerisinde 250 milyar TL’lik hacme ulaşması beklenen e-ticaret ile birlikte lojistik sektörünün de büyük önem kazanması bekleniyor.
ABONE OL
Abone Ol
ETİCAD: e-ticaret ile lojistik kol kola
Haberler / Gündem
12 Temmuz 2011 Salı 15:02
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Her yıl ortalama yüzde 80 büyüyen e-ticaret sektörü, birçok sektör için itici güç halini alıyor. Türkiye’de 5 yıl içerisinde 250 milyar TL’lik hacme ulaşması beklenen e-ticaret ile birlikte lojistik sektörünün de büyük önem kazanması bekleniyor.
    Türkiye’nin önde gelen e-ticaret yazılımları üreticisi Bilginet öncülüğünde, Paypal, Damat&Tween, Kütahya Porselen, İnternet Holding, Hepsiburada.com, Groupon, Revotas, Karbil, Proftek, Paybyme, Poltek gibi önemli markaların üyesi olduğu E-Ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (ETİCAD)'nin Yönetim Kurulu Başkanı Ercüment Erdem, e-ticaret için kilit noktanın lojistik olduğunu belirtti.
    Türkiye’de e-ticaretin sektör olarak algılanması ve lojistik, üretim gibi diğer alanlar ile işbirliklerinin düzenlenmesi gibi birçok alanda faaliyet göstermek ve koordinasyon sağlamak üzere ETİCAD’ın kurulduğunu ifade eden Ercüment Erdem; sektörler arası ilişkilerin ve koordinasyonun ülke kalkınması için çok önemli olduğunu kaydetti. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre 2010 yılında 15,2 milyar TL seviyesinde e-ticaret hacmi oluştuğunu belirten Erdem, şöyle konuştu:
    “Bu rakamın yaklaşık 4 milyar TL’lik kısmı bilet satışlarından arındırılmış olarak e-ticaret siteleri üzerinden geçiyor. Bu önemli bir büyüklük. Her yıl da ortalama yüzde 80 oranında bir büyümenin gerçekleştiği e-ticaret sektörü her geçen gün önemini arttırıyor. Bu önem artışı ile birlikte gözler e-ticaret sektörüne dönüyor. Biz de dernek olarak e-ticaret sektörünün sağlıklı büyümesi için çalışmalar yürütüyoruz. Bu çalışmaların başında da diğer sektörlerle koordinasyon var.”
    E-ticaret sitelerinin en önemli ortaklarından bir tanesinin de lojistik sektöründeki oyuncular olduğunu ifade eden Erdem; söz konus firmaların; e-ticaret sektörünün müşteriyle yüz yüze gelen tek unsurları olduğuna dikkat çekti. Lojistik firmalarının e-ticaret sektörü müşterisi ile birebir konuşma şansı elde ettiğine işaret eden Erdem, şunları söyledi:
    "Bu nedenle e-ticaret sektörü için büyük önem taşıyorlar. Bu noktada temsiliyet anlamında da bu firmalara bir sorumluluk düşüyor. Bu boyutu ile baktığımızda sektörün kalbinde yer alıyorlar. İşte bu nedenle e-ticaret sektörünün geleceğinde lojistiğin büyük önemi var. Bu nedenle e-ticaret konusunda özel yatırım yapan lojistik firmaları gelecek yıllarda daha fazla tercih edilecek ve önemli bir avantaj kazanacaklar. E-ticaret sektörünün anlık stoklarla çalışmaya başlayacağı yakın gelecekte buna uyum sağlayan lojistik firmalarının da katkıları ile maliyet kontrolü avantajı sağlanacak.”

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum