Kamyonum
Shadow

Daimler'in Çevre Dostu Teknolojileri İle Hedef 'Sıfır Kirlilik'

ABONE OL
Abone Ol
Daimler'in Çevre Dostu Teknolojileri İle Hedef 'Sıfır Kirlilik'
Haberler / Haberler
8 Aralık 2007 Cumartesi 00:00
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

•Mevcut içten yanmalı motorların sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesi,

•Çevreye etkisi az olan alternatif yakıtların geliştirilmesi,

•Hibrid  araçların geliştirilmesi,

•Yakıt hücresi ile çalışan sıfır emisyonlu araçların geliştirilmesi,

Daimler’in AR-GE çalışmalarının odak noktalarını oluşturuyor.

Hatta geleceğin taşımacılığını şekillendirmeye yönelik bu çalışmaların bazı somut sonuçları yollara çıkmaya başladı. Bugün Euro 4 ve Euro 5 normlarına uyumlu ve yakıt tüketimi düşük,  BlueTec teknolojisi ile donatılmış 100.000 Mercedes-Benz kamyon kullanımda.

Ayrıca Daimler, özellikle Avrupa ülkelerinde kullanımda olan ve doğal gaz ile çalışan Mercedes-Benz marka otobüs ve kamyonlar da dikkate alındığında ticari araçlarda alternatif yakıt teknolojilerinin uygulandığı en yüksek üretim adetlerine de sahip bulunuyor.

Daimler’in üzerinde çalışılan yeni teknolojileri arasında ise dizel tüketimini üçte bire varan oranlarda düşüren hibrid teknolojileri öne çıkıyor. ABD’de üretilen Orion ve Thomas Built Buses marka otobüslerde kullanılan hibrid teknolojisi, Mercedes-Benz Citaro körüklü otobüste (Citaro G BlueTec Hybrid) test aşamasında olup, 2009 yılında seri üretime girecek. Hibrid teknolojisinde 40 yıllık bir deneyime sahip olan Daimler, bu sayede araçların ömrünü de uzatıyor.

Daimler, yakıt hücresiyle (fuel cell) donatılmış ve sıfır emisyon değerlerine sahip ilk elektrik motorlu otobüsü 1997 yılında  teste aldı. Daha sonra üretilen 30 adet  Citaro Fuel Cell otobüs dünyanın 6 büyük kentinde test edildi. Araçlar önemli bir sorun ortaya çıkartmadan toplam 125.000 saatte 2 milyon km yol kat ederek yakıt hücresi teknolojisinin günlük kullanıma uygunluğunu kanıtladılar. Yakıt hücresi ile donatılan araçlarda hidrojen ve oksijenin bir elektrokimyasal reaksiyonla  suya dönüşmesi sırasında oluşan elektrik enerjisi aracı hareket ettiren elektrik motorunu çalıştırıyor. Citaro’da kısa mesafelerde tüketilen yakıt ve egzoz gazları sıfırlanıyor. Şehir taşımacılığında kullanılacak olan Citaro’nun bir başka özelliği ise, çatısında bulunan bataryaların dizel motoruyla değil, fren enerjisiyle şarj edilmesi. Bu şekilde otobüs hareket ederken elektirikli motoru kullanıyor.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum