Kamyonum
Shadow

Alsancak Limanı Kan Kaybediyor

Özelleştirme süreci başarısızlıkla sonuçlanan İzmir Alsancak Limanı, gerekli yatırımların yapılamaması nedeniyle kan kaybediyor. Dünyanın önde gelen lojistik şirketleri arasında yer alan ve limanın en önemli kullanıcılarından Maersk Line, tüm operasyonlarını Aliağa ilçesinde bulunan Nemrut Limanı'ndaki TC Ege Konteyner Terminali'ne kaydırdı.
ABONE OL
Abone Ol
Alsancak Limanı Kan Kaybediyor
Haberler / Gündem
29 Nisan 2010 Perşembe 00:00
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
 

Özelleştirme süreci başarısızlıkla sonuçlanan İzmir Alsancak Limanı, gerekli yatırımların yapılamaması nedeniyle kan kaybediyor. Dünyanın önde gelen lojistik şirketleri arasında yer alan ve limanın en önemli kullanıcılarından Maersk Line, tüm operasyonlarını Aliağa ilçesinde bulunan Nemrut Limanı'ndaki TC Ege Konteyner Terminali'ne kaydırdı.

AA muhabirine açıklamalarda bulunan Maersk Denizcilik Kıdemli Genel Müdürü Mustafa Köksür, İzmir Limanı'nda sıkışıklık nedeniyle zamanlama sorunu yaşadıklarını, körfezde dip taramasının yapılamaması nedeniyle büyük konteyner gemilerinin limana yanaşamadığını, bir süredir alternatif liman arayışlarının devam ettiğini, bir deneme süreci sonrası tüm operasyonlarını Nemrut Limanı'na kaydırdıklarını söyledi.

Maersk Line'ın müşterilerine saatinde hizmet veren bir kurum olduğunu, bu nedenle limanlara yanaşma ve ayrılma saatlerinin çok önem taşıdığını belirten Köksür, ''İzmir Limanı'nda geçmişte büyük sıkıntılar yaşadık. Burada yaşanan gecikmeler bizi zor durumda bırakıyordu. Gemiler bazen bir sonraki limana yetişebilmek için İzmir'deki işini yarıda kesip yola çıkıyordu. Nemrut Limanı'yla gemilerimiz en az 4 saat kazandı. Ayrıca Nemrut'a daha büyük kapasiteli yeni kuşak gemilerin de gelmesi mümkün olacak'' dedi.

Köksür, Maersk'in yanında başka şirketlerin de operasyonlarını Nemrut'taki rıhtımlara kaydırdığını, bir çok şirketin de araştırma çalışmasına devam ettiğini ifade etti.

Maersk'in Nemrut'a şu anda haftada 2 gemi getirdiğini, ancak bunun ekonomideki gelişmeler neticesinde artmasını beklediklerini kaydeden Köksür, İzmir Limanı'na yatırım yapılmaması durumunda daha çok kan kaybedeceğini ifade etti.

ÖZELLEŞTİRME SÜRECİ

Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 15'inin yapıldığı TCDD'ye bağlı İzmir Limanı'nın 49 yıllığına özelleştirilmesi için 3 Mayıs 2007'de açılan ihaleyi Hutchison, Global ve EİB LİMAŞ, 1 milyar 275 milyon dolar vererek kazanmıştı.   

Ancak Kamu İşletmeciliğini Geliştirme Vakfı Merkezi ve Liman İş Sendikası'nın açtığı dava süreci 29 ay devam etmiş Danıştay İdari Dava Daireleri Kurulu'nun yürütmeyi durdurma kararı sonrası Danıştay 13. Dairesi'nin verdiği ihalenin iptali davasını ''ret kararı'' ile devir sürecinin önünü açılmıştı. Bu süreçte Deutsche Bank, konsorsiyumdan ayrılmıştı.    

Özelleştirme ihalesini kazanan konsorsiyumun bu hakkını kullanmaması sonrası ihalede ikinci olan Çelebi Holding de ihaleden çekildiğini açıklamasıyla süreç sonuç alınamadan tamamlanmıştı.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum