Kamyonum
Shadow

Allison ile Elektrikli Kamyonlarda Düşük Emisyon

Allison tam otomatik şanzımanlar, SCHERM Group ve müşterisi BMW’nun kısa mesafe elektrikli kamyonlarda yakaladığı başarıda önemli bir rol oynuyor.
ABONE OL
Abone Ol
Allison ile Elektrikli Kamyonlarda Düşük Emisyon
Haberler / Haberler
26 Nisan 2016 Salı 16:45
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
SCHERM Group yedi ayı aşkın bir süredir BMW Group'un malzeme taşıma işleri için Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzıman donanımlı, yüzde 100 elektrikli Terberg YT202-EV terminal tipi çekiciyi kullanıyor. Dizel kamyonlar ile karşılaştırıldığında YT202-EV, yılda 12 ton karbondioksitin doğaya salınımını önlüyor.      

SCHERM Group e-kamyon Proje Müdürü Rainer Zoellner, elektrikli kamyonun bir yıllık deneme programı süresinde kendini kanıtlamaya devam etmesi durumunda projenin genişleyeceğini belirterek; "e-kamyon, düzenli sefer görevlerini tam zamanında yerine getirerek memnuniyetimizi sağlıyor. Bu güne kadar Allison tam otomatik şanzımanla ilgili de sadece olumlu deneyimler yaşadık" diyor.

BMW ve SCHERM grupları, bu deneme projesine büyük bir yatırım yaptı. Elektrikli tahrik sistemi sayesinde araç, neredeyse hiç partikül kirliliği oluşturmazken oldukça sessiz çalışıyor. Buna ek olarak sürücüler, Münih'in yoğun trafiği ve dar sokaklarıyla Allison tam otomatik şanzıman donanımının sağladığı avantajlar sayesinde başa çıkabiliyor. 40 tonluk otomatik kamyon, yaklaşık 3 km yol kat ederek SCHERM lojistik merkezi ve BMW tesisi arasında günde sekiz kez gidiş-dönüş şeklindeki güzergahı tamamlıyor.

Zoellner açıklamasında; "Kamyon, 40 kph’lik azami hıza sahip fakat şehir trafiği, bu hızı azaltıyor. Kamyonun kullanımını ve manevra yapmasını kolaylaştırdığı için Allison tam otomatik şanzıman, taşıma sırasında önemli bir destek sağlıyor. Sürücüler, özellikle sarsıntısız ve sorunsuz kalkış nedeniyle oldukça memnunlar" dedi.

YT202-EV, sabah 6'dan gece yarısına kadar iki vardiya halinde amortisör, yay ve direksiyon sistemleri gibi BMW otomobil parçalarını taşıyor. Kısa mesafeli ve tekrarlayan iş rutini elektrikli kamyon için çok uygun oluyor. Bataryası tam şarj olduğunda 100 km'ye kadar mesafe kat edebilen kamyon, tekrar şarj edilmeden her gün 48 km'yi tamamlayabiliyor. Bataryalar, geceleri yüzde 100 yeşil elektrik ile SCHERM'in kendi istasyonunda üç ila dört saat arasında şarj ediliyor.

Elektrik motoru ve Allison - ideal bir kombinasyon

Tamamen elektrikli YT202-EV terminal çekicisinin kalbi, 138 kw'lik maksimum güç kapasitesiyle Siemens sıvı soğutmalı üç fazlı senkron motordur (614 V). Hollanda Terberg Benschop Elektrikli Araç Yöneticisi Erik-Wim Vos'a göre Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzıman, bu aktarma organlarının anahtarı oluyor.

Vos konuyla ilgili olarak; "Elektrikli kamyon, 65 tona kadar brüt toplam ağırlık ile kalkışa geçmeli ve maksimum hıza olabildiğince çabuk çıkmalıdır. Bu durumda, tork artışı ve tam güç vites değişimi ile Allison tam otomatik şanzıman fark yaratıyor. Ayrıca ek bir elektrik jeneratörü oluşturan hidrolik pompanın çalıştırılması için Güç Çıkışı (PTO) özelliğini de kullanıyoruz" diyor.

Başka bir deyişle, Allison tam otomatik şanzıman olmadan YT202-EV için daha büyük ve çok daha pahalı doğrudan tahrik motoru gerekirdi. Allison 3000 Serisi tam otomatik şanzıman, ayrıca konvansiyonel çekici traktörlerde kullanılan özel bir şanzıman çözümüdür.
 
Elektrikli kamyon Avrupa'da yaygınlaşıyor

Günümüzde yirmi adet YT202-EV terminal çekicisi, Danimarka, İsviçre, Almanya ve Hollanda olmak üzere Avrupa genelinde hizmet veriyor. Temmuz 2014'ten bu yana, Berlin’deki lojistik şirketi Hafen- und Lagergesellschaft mbH (BEHALA) konteynerleri, Berlin Westhafen'den (Batı Limanı) şehrin genelindeki varış yerlerine taşımak için YT202-EV'yi kullanıyor. Bunun dışında diğer ülkelerdeki elektrikli kamyonlar genel olarak Migros, Ferrero ve Bakker Barendrecht (Univeg) gibi gıda şirketleri tarafından kullanılmaktadır.
Erik-Wim Vos, elektrikli terminal çekicilerine yapılacak yatırımların oldukça fazla olacağını belirtiyor. Vos konu ile ilgili "Müşterilerimizden aldığımız olumlu geri dönüş ve önemli çevresel avantajlar nedeniyle talebin artmasını bekliyoruz" dedi.

Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzıman donanımlı Terberg terminal çekicisi YT202-EV
Motor Siemens sıvı soğutmalı, 3 fazlı senkron motor
Güç / Tork 2.000 - 2.500 rpm'de 138 kW, 500 - 1.800 rpm'de 720 Nm maksimum tork
Şanzıman Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzıman
Arka aks Terberg TTA 70-11
Ön aks VOLVO FA8.2 düşük
Batarya grupları Kapasite: 112/169 kWh
Teknoloji: Lityum iyon magnezyum fosfat (LFMP)
Nominal gerilim: 614 V
Amper: 92/138 Ah
Aks mesafesi 3400 mm
Yüksüz ağırlık 10.000 kg
Brüt toplam ağırlık 65,000 kg
Lastik boyutu 11 R22.5 veya müşteri tercihine göre
Maksimum hız 40 kph ile sınırlı, 45 kph
Maks. düşey yük 34.000 kg
Min. sele yüksekliği 1003 - 1183 mm
Yardımcı ekipman Hidrolik pompa: şanzıman Güç Çıkışı (PTO) ile çalışır,
kabin ısıtma / klima: yarı otomatik ısıtma / klima kontrol
 

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum