Kamyonum
Shadow

Allison hibrid sistemli Solaris otobüsleri, Oslo’da şehir içi taşımacılığın verimini arttırıyor!

Allison’ın verimliliği kanıtlanan H 50 EP sistemi ile donatılmış 18 metrelik beş adet Solaris Urbino Hibrid şehir içi otobüsleri, şimdi Norveç’in başkenti Oslo’da hizmet veriyor.
ABONE OL
Abone Ol
Allison hibrid sistemli Solaris otobüsleri, Oslo’da şehir içi taşımacılığın verimini arttırıyor!
Haberler / Gündem
12 Nisan 2012 Perşembe 16:04
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

Solaris Otobüs ve Allison Transmission, çevre dostu otobüsleri pazara sunmak için 2006 yılından bu yana işbirliği yapıyor. Solaris Urbino 18 Hibrid, bu ortaklığın başarılı bir ürünü olarak şimdi beş aracı ile Norveç’in başkenti Oslo sokaklarında yolcuları taşıyor. Solaris körüklü otobüsleri, iki adet 75 kw elektrikli motora sahip, iki modlu paralel Allison H 50 EP sistemi ile donatılıyor. Gelişmiş elektronik hibrid sistemi, yüksek performans ve düşük yakıt tüketimi sağlamak amacıyla, frenleme sırasında 181 kW EEV-standart yanmalı motordan güç toplayarak, NİMH batarya paketlerinde depoluyor.

Solaris Norveç Yönetici Direktörü Terje Bjørndalen konuyla ilgili açıklamasında; ‘Allison hibrid sistemini tercih etme nedenimiz, kanıtlanmış performansı ve güvenilirliği. Otobüs pazarında dünya çapında 5.000’in üzerinde H 50 EP hibrid sistemi hali hazırda hizmet veriyor. Dizel güç tarafından sağlanan performansın ve Allison’ın Norveç distribütörlerinin sunduğu hizmet desteğinin mükemmel olduğunu biliyoruz” dedi.

Çevresel ve Ekonomik Avantajlar

Hibrid sistem, hem otobüslerin işletim maliyetleri hem de çevre açısından büyük avantaj sağlıyor. Solaris, Allison Transmission hibrid sistemi ile araç emisyonlarında yüzde 25 daha az CO2, yüzde 32 daha az hidrit, yüzde 56 daha az karbon monoksit ve geleneksel dizel motorlara göre yüzde 78’den daha az partikül emisyonu oranlarının sağlanabildiğini belirtiyor.

Terje Bjørndalen açıklamasında “Trafik yoğunluğu ve sürücünün becerisine bağlı olarak, yakıt tüketimi yaklaşık yüzde 22 ile 24 arasında azaltılabilir. Filonun işletme maliyeti, dizel motorun optimum koşullar altında çalışması, daha az yıpranma ve aşınma sağlanmasıyla da iyileştirilebilir. Elektrikli motorlar, rejenerasyon aşamasında fren aşınmasının azaltılması ve güvenirliğinin arttırılması için yardımcı fren sistemi görevini de yapıyor” dedi.

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum