Kamyonum
Shadow

"Çocuklarımızın Güvenliğini Adeta Gözardı Etmek Anlamı Taşıyor"

2018 - 2019 eğitim öğretim döneminin başlamasına sayılı günler kala Türkiye'nin gündeminde okul servisleri ve öğrencilerin güvenliği var. Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği (KTYG) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Suat Sarı, okul servis araçlarına getirilen 3 noktalı emniyet kemeri, koltuk oturma kontrol sensörleri ve araç içi kamera sistemlerinin bir yıl ertelenmesinin çocukların güvenliğini adeta gözardı etmek anlamı taşıdığını söyledi.
ABONE OL
Abone Ol
Haberler / Gündem
12 Eylül 2018 Çarşamba 13:43
PAYLAŞ 
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş
Facebook'ta Paylaş

2018 - 2019 eğitim öğretim döneminin başlamasına sayılı günler kala Türkiye'nin gündeminde okul servisleri ve öğrencilerin güvenliği var. Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği (KTYG) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Suat Sarı, okul servis araçlarına getirilen 3 noktalı emniyet kemeri, koltuk oturma kontrol sensörleri ve araç içi kamera sistemlerinin bir yıl ertelenmesinin çocukların güvenliğini adeta gözardı etmek anlamı taşıdığını söyledi.

Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği (KTYG) Genel Başkan Yardımcısı Dr. Suat Sarı açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "40 bin okul servis aracının olduğu ülkemizde, yeterli denetim sağlanamaması sebebi ile,araçların birçoğu korsan olarak çalışmaktadır. İstanbul’da mevcut 5.250 okul ve 3 milyon öğrenci; 20 bin okul servisi tarafından taşınmaktadır. Bu araçların 8 bin adedi korsan hükmünde olup, sürücü  ve araç bazında okul servisi standartları taşımamakta ve yol güvenliği için büyük risk taşımaktadırlar. Kreş servisleri araçlarında da aynı durum yaşanmaktadır.

Belediyeler tarafından hazırlanan “Öğrenci ve personel servisi taşımacılığı yönergeleri” birçok yaptırımı taşısa da, gerek emniyet ve gerekse belediye zabıtasının  bu kadar aracı denetlemesi  matematik olarak mümkün değildir...

Türkiye’de okul servislerinin GSM operatörlerinde olduğu gibi, LİSANSLI MODELE geçmesi gerekmektedir. Batı kriterlerindeki araç ve sürücü normlarına uygun firmaların yüksek teminatlar ile lisanslanması gerekmektedir. Bu durumda her ilde 5/10 firmanın yapacağı bu hizmetin, zabıta güçlerince denetimi  daha rasyonel olacaktır.

Diğer bir sorun, okulların çevrelerindeki kaldırım genişlikleri,  trafik çizgileri ile yasak levhaları kesinlikle yeterli değildir."

Okul servis araçlarına getirilen 3 noktalı emniyet kemeri, koltuk oturma kontrol sensörleri, araç içi kamera sistemlerinin bir yıl ertelenmesi, çocuklarımızın güvenliğini adeta gözardı etmek anlamı taşıyor.

Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği olarak, ABD’de halen uygulanmakta olan, çocukların servis araçlarından okul önlerinde indikleri zaman  ve okul sonrası bırakıldığı yerlerde , tepe lambalarının sürekli uyarı vermesi ve diğer araçlarında bu esnada durmalarını,  çocuklarımızın Trafik güvenliği için, uygulanması gereken bir öneri olarak sunmaktayız."

YORUM EKLE

Yorumunuz gönderildi
Yorumunuz editör incelemesinden sonra yayınlanacaktır

YORUMLAR


   Bu haber henüz yorumlanmamış...

DİĞER HABERLER

Sayfa başına gitSayfa başına git
Facebook Twitter Instagram Youtube
GÜNDEM HABERLER TESLİMAT DENİZ TAŞIMACILIĞI ENGLİSH YAZARLAR FOTO GALERİ VİDEO GALERİ
Masaüstü Görünümü
İletişim
Künye
Copyright © 2025 Kamyonum